به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دادگستری، هادی هاشمیان افزود: با وجود کاهش شش درصدی ضرب و جرح عمدی و هشت درصدی تهدید؛ تعداد پرونده های قتل در استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد آموختن مهارت های رفتاری و کنترل خشم یکی از نیازهای اساسی جامعه بوده که نیازمند برنامه ریزی و توجه متولیان امر است.
هاشمیان در ادامه از برنامه های دادگستری برای ارتقای مهارت های رفتاری در سال 96 خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد (سمن ها) ،آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی برای برگزاری دوره های آموزشی کنترل هیجان و خشم و آشنایی با عواقب قانونی برخی رفتارهای هیجانی از طریق مدارس ،مساجد و خانه های فرهنگ از جمله این برنامه ها است.
به گفته وی؛ در این طرح به صورت ویژه زندانیان ،خانواده های آنان و افرادی حاضر در کمپ های ترک اعتیاد مد نظر هستند.
وی از تشکیل کارگروه کنترل و کاهش رفتارهای خشن در استان نیز خبر داد و گفت: این کارگروه در نخستین گام، بانک اطلاعاتی از افراد سابقه دار را حمع آوری و پایش آنها را آغاز کرده است.
هاشمیان افزود: در نشست هایی که با روحانیان شیعه و سنی استان داشتیم نیز از آنها برای کاهش جرائم در جامعه و ارتقای فرهنگ دینی افراد درخواست کمک کردیم.
رییس دادگستری کل گلستان همچنین از خانواده ها خواست که به فرزندان مهارت های کنترل خشم را بیاموزند تا دچار دردسر نشده و به دیگران هم آسیب نرسانند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.