به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز سه شنبه در آیین تجلیل از برترین های کنکور سراسری 96 مراغه افزود: دانش آموزان موفق همواره نقش سازنده ای در راستای ایجاد انگیزه برای نوجوانان و جوانان و رشد و بالندگی در عرصه های علمی و فرهنگی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: راهیابی به دانشگاه و کسب مدارج علمی بالاتر برای دانش آموزان پایان راه نیست بلکه آغاز و شروعی دوباره برای حرکت در مسیر علم و دانش افزایی و افتخار آفرینی برای جامعه است.
وی اضافه کرد: معلمان به عنوان راهنماهای بزرگ در عرصه تعلیم و تربیت در کنار خانواده ها، نقش بسزائی در رشد علمی و نیز افتخار آفرینی ها و موفقیت های دانش آموزان دارند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین با اشاره به نقش خانواده ها در کسب موفقیت های دانش آموزان گفت: خانواده ها و والدین با برنامه ریزی های صحیح همراه با آموزش و پرورشٰ زمینه های مناسبی برای بروز و شکوفائی استعدادهای نسل آینده ساز جامعه فراهم کنند.
جلیل اسلامی افزود: مشارکت بیشتر خانواده ها، اجرای مدیریت استدلالی، ایجاد انگیزه در معلمان و نیز برنامه ریزی های آموزشی و پرروشی، به عنوان رویکردهای اساسی در عرصه تعلیم و تربیت، عوامل موثر در کسب موفقیت ها و افتخارآفرینی های دانش آموزان است.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست های کلان آموزش و پرورش در توسعه و ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان، شاهد افقی روشن برای جامعه در سال های آینده خواهیم بود.
وی با اشاره به روند افزایشی موفقیت دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری در سال های اخیر اضافه کرد: آمار دانش آموزانی که رتبه های زیر یک هزار کنکور سراسری را کسب کرده اند در 2 سال اخیر از 22 نفر به 31 نفر در این شهرستان افزایش یافته است.
وی گفت: حضور 200 نفر از دانش آموزان این شهرستان برای تحصیل در رشته های برتر مراکز دانشگاهی معتبر کشور در یک سال اخیر، نمونه بارزی از رشد و بالندگی دانش آموزان نخبه و افتخار آفرین این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، در این آیین از 31 نفر دانش آموز این شهرستان که موفق به کسب رتبه برتر زیر یک هزار شده بودند از جمله 2 دانش آموز با رتبه های تک رقمی در منطقه تجلیل شد.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.