به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی شهرستان گمیشان واقع در شمال غرب استان گلستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای اولین بار به مباحث اجتماعی دربرنامه نویسی توجه کرده و فصل جداگانه ای را برای آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه تدوین کرد.
وی بیان کرد: مقابله و کاهش آسیب هایی چون اعتیاد ، طلاق ، حاشیه نشینی ، توجه به نقاط بحرانی و مانند آن در این قانون مورد توجه و تاکید فراوان قرار گرفت.
رییس سازمان بهزیستی افزود: در این پیوند طرح بزرگ نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) توسط دولت اجرا می شود که هدف از آن تمرین کار جمعی از کودکی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی است.
محسنی بندپی ادامه داد: 9 وزارتخانه و سازمان مسئولیت برنامه ریزی و اجرای این طرح را برعهده دارند که نظارت بر تولید محتوای آن برعهده سازمان بهزیستی است.
به گفته وی؛ اجتماع پذیری ، ارتقای توانمندی و افزایش نقد پذیری؛ از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: این طرح اثرپذیری طولانی مدت دارد و اثرات مثبت حاصل از آن در سال های آینده قابل مشاهده خواهد بود.
محسنی بندپی در ادامه به همکاری مناسب دستگاه ها در مقابله با اعتیاد اشاره کرد و گفت: در گذشته هر ارگانی یک تعریف از اعتیاد و راه های مقابله با آن داشت اما در سال های اخیر و با هماهنگی انجام شده ، به تعریف مشخصی از اعتیاد در کشور رسیده ایم که این وحدت نظر می تواند مسیر مقابله با اعتیاد را کوتاه تر کند.
رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: استفاده از ظرفیت های فرهنگی هر منطقه و ارگان های موثری مانند بسیج و سپاه ، از راه های مقابله با اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی است.
محسنی بندپی به برنامه راه اندازی اورژانس اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: اورژانس اجتماعی با هدف مداخله به هنگام و رفع بحران های فردی و اجتماعی راه اندازی شده بود اما با وجود اثرات مثبت در دولت گذشته به آن بی توجهی شد و این مراکز در کمیت و کیفیت توسعه پیدا نکرد.
وی همچنین ادامه داد: براساس آمارهای موجود ، مداخله به موقع کارشناسان اورژانس اجتماعی در سال 95 مانع از انجام حدود 5 هزار خودکشی و سازش 27 درصد از متقاضیان طلاق شد.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.