به گزارش خبرنگار ایرنا علی اصغر هزارجریبی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های استان با قدردانی از مشارکت مودیان در پرداخت به موقع مالیات، اظهار داشت: امسال تعهد سازمانی که از مرکز برای گلستان تعیین شده وصول چهار هزار و 500 میلیارد ریال و تعهد استانی سه هزار و 820 میلیارد ریال است.
به گفته وی؛ سال قبل مودیان گلستانی چهار هزار و 170 میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند که 39 درصد نسبت به سال 94 افزایش داشت.

*31 تیرماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی گلستان اعلام کرد که آخرین فرصت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاره ای تا 31 تیرماه تعیین شده و قابل تمدید نیست.
وی گفت: مودیان مالیاتی در استان می‎توانند با ورود به سامانه الکترونیکی www.tax.gov.ir یا مراجعه به دفترهای خدمات پستی و پیشخوان دولت نسبت به دریافت و ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.
به گفته وی؛ برای راهنمایی مودیان به منظور تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اداره های شهرستانی این اداره کل روزهای چهارشنیه، پنجشنبه و جمعه و شنبه تا ساعت 20 شب دایر هستند.
هزارجریبی افزود: همچنین سازمان امور مالیاتی از طریق شماره تلفن 1526 پاسخگوی سوال مودیان در خصوص مراحل ثبت‎نام اظهارنامه های الکترونیکی و سایر مسائل مالیاتی است.
وی گفت: از خرداد امسال تاکنون 63 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی مودیان در استان تسلیم شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 103 درصدی برخوردار است.
ذبه گفته وی؛ از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 5 درصد به حساب خزانه ، یک درصد در بخش بیمه سلامت و 3 درصد به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود و بخشی از کارهای عمرانی و زیرساخت‎های شهری از طریق مالیات بر ارزش افزوده انجام می شود.
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد ساکنان آن بویژه در مناطق روستایی برپایه کشاورزی و دامپروری استوار است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.