به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد نعیمی روز شنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس اظهار داشت: از مجموع مالیات پیش بینی شده، 350 میلیارد ریال دربخش مالیات های مستقیم و غیر مستقیم و 100 میلیارد ریال نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده می باشد.
وی گفت: در دو ماه اول سال درمجموع 65 میلیارد ریال مالیات دریافت شده که 45 میلیارد ریال آن از مالیات های مستقیم و غیر مستقیم و 20 میلیارد ریال نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده است.
نعیمی اضافه کرد: درسال 95 نیز درمجموع جمع آوری 400 میلیارد ریال مالیات از بخش های مختلف پیش بینی شده بود که درنهایت 350 میلیارد ریال آن معادل 93 درصد محقق شد.
وی تصریح کرد: از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته مبلغ 65 میلیارد ریال به شهرداری گنبدکاووس و مبلغ یک میلیارد ریال به شهرداری اینچه برون پرداخت شد.
معاون مدیرکل و مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس همچنین با اشاره به مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی مشمولان مشاغل که تا پایان خرداد امسال است، تصریح کرد: تاکنون 6300 فقره اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی از سوی مودیان مالیاتی گنبدکاووس تحویل شده است.
نعیمی گفت: سال گذشته مودیان مالیاتی بخش مشاغل گنبدکاووس حدود 11 هزار اظهار نامه مالیاتی تسلیم این اداره کردند.
وی به معافیت مالیاتی آن دسته از صاحبان مشاغلی که درسال گذشته معاف از مالیات بودند، اشاره کرد و افزود: این افراد در صورتی که در مهلت چند روز باقی مانده، اظهار نامه الکترونیکی خود را ارسال کنند، بدون رسیدگی معاف خواهند بود.
نعیمی اضافه کرد: ارسال نکردن اظهارنامه علاوه بر پرداخت مالیات، برای مودیان جریمه 30 درصدی نیز به همراه می آورد که قابل گذشت نیست.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان به گفته متولیان اتاق اصناف این شهرستان افزون بر 12 هزار واحد صنفی دارای پروانه دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.