به گزارش خبرنگار ایرنا هادی هاشمیان صبح سه شنبه در آغاز سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی با حضور کارشناسان قضایی هفت استان در گرگان اظهارداشت که دادستان ها در حفظ حقوق عمومی منتظر شکایت یا اقدام دستگاه ها نباشند.
رییس شورای حفظ بیت المال گلستان به خطرات و آسیب های وقوع ریزگردها در استان نیز اشاره کرد و افزود: دادستان ها برای جلوگیری از بروز این پدیده در آینده در مسائل زیست محیطی قاطع وارد شوند.
وی با بیان اینکه افکارعمومی در حفظ محیط زیست پشتیبان دستگاه قضایی است ،گفت: تجربه صدور آرای قاطع در زمینه حفظ محیط زیست و درختکاری به جای زندان نشان داد که مردم حامی قضاتی که به نفع محیط زیست رای می دهند، هستند.
هاشمیان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی در حوزه امر به معروف نیز اشاره کرد و اظهار داشت که دستگاه قضایی در چارچوب قانون حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است.
وی همچنین گفت: اکنون وحدت خوبی در گلستان بین دستگاه‎های اجرایی و قضایی حاکم است و این امر باعث شده که تصرفات غیرمجاز و غیرقانونی در بخش های مختلف همچون حوزه حریم رودخانه‎ها، محیط زیست و اراضی کشاورزی به شدت کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد که در سال 94 رفع تصرفات غیرقانونی در استان 18 مورد بوده و در سال گذشته این آمار به 110 مورد رسیده است.
به گفته وی؛ با توجه به هماهنگی بین دستگاه های مختلف استان اینک اگر تصرفات غیرقانونی در حال شکل گیری باشد در بدو امر از آن جلوگیری می شود.
به گزارش ایرنا در این سمینار دو روزه علاوه بر معاونان برخی از دستگاه های کشور، کارشناسانی از دادستانی کل، بنیاد مسکن واستان‎های مازندران، .گیلان، اردبیل، فارس، خراسان رضوی، البرز و گلستان حضور دارند.
حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان نیز گفت: کارشناسان در این سمینار در قالب هشت کارگاه ،درباره تصرفات غیرقانونی اراضی و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و تبادل نظر می کنند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.