به گزارش ایرنا، مهدی مهرور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار که در سالن عمران استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم حضور مدیران عضو کارگروه در تمامی جلسات افزود: در این نشست ها تصمیمات مهمی اتخاذ می شود از این رو باید مسئولان مربوط حتما باید در این جلسات حاضر باشند.
وی به مصوبات جلسه اشاره و اظهار داشت: ارائه برنامه بازسازی، نوسازی و ارتقای فناوری در صنایع آلوده، ارائه برنامه و راهکار عملی برای ساماندهی کلیه صنوف و استقرار آن ها در خارج از محدوده حریم شهری از اهم این مصوبات است.
مهرور گفت: تلاش برای گاز سوز کردن واحدهای تولیدی ، صنعتی و لزوم اتصال واحدهای صنعتی دارای سیستم پایش لحظه ای به سامانه جامع مدیریت اطلاعات ایستگاه های اداره کل حفاطت محیط زیست استان و شناسایی و تعیین تکلیف تاکسی های غیر فعال از جمله موارد حائز اهمیت و قابل پیگیری در این کارگروه محسوب می شود.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی گره های ترافیکی شهر کرج و ارایه برنامه برای حل مشکلات ناشی از آن اضافه کرد: این امر باید برای کاهش صدمات وارده بر تاسیسات تصفیه آب شرب شهری ناشی از پدیده گرد و غبار در منطقه پیگیری شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استانداردسازی سامانه های گرمایشی و سرمایشی خانگی و تجاری و تکمیل زیرساخت های مخابراتی جهت توسعه و ارتقای شبکه های پایش زیست محیطی آلودگی هوا و گرد و غبار ضرورت دارد.
مهرور ادامه داد : در 4 بحران اصلی استان آلودگی هوا دارای اهمیت بالایی است که باید در این رابطه تصمیمات اساسی در کارگروه های مجزای آلودگی هوا و ریزگرد ها اتخاذ شود.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.