براساس اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری به ایرنا، احمد تجری مفرد در جلسه اشتغال 'روستای بیکار' افزود: روستاهای شهرستان دارای پتانسیل بالایی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار واشتغال سبز هستند.
وی بر توجه به ایجاد اشتغال در حوزه های کشاورزی، گردشگری، باغبانی و سایر شغل های مرتبط با محیط روستایی تاکید کرد و گفت که این امر نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است.

** ارائه آموزش مهارتهای زندگی
فرماندار علی آباد در بازدید از کلاس های آموزش مهارتهای زندگی در شهرستان نیز اظهار داشت: در زمینه ازدواج باید این آموزش ها برگزار شود زیرا در دوام زندگی خانوادگی و کاهش آمار طلاق موثر است.
وی؛ خانواده را عامل مهمی در انتقال فرهنگ ، اندیشه ، اخلاق ، اعتقادات وسنتها به نسل آتی بیان کرد و گفت: تکریم و تقویت بنیان خانواده ، سرمایه گذاری برای سلامت روحی و جسمی نسل آینده وتضمین بقای مطلوب جامعه است.
به گفته وی؛ توانمندسازی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی به خانواده ها از راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی است.
به گزارش ایرنا طرح آموزش مهارتهای زندگی و صیانت از خانواده از سوی شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی استان اجرایی شده است و در قالب آن زوج های جوان قبل از ازدواج و در ابتدای زندگی خانوادگی آموزش های لازم را با حضور کارشناسان دینی و خانواده فرا می گیرند.

** کارگروه عفاف وحجاب علی آبادکتول
تجری مفرد در کارگروه عفاف و حجاب که با حضور مدیران اجرایی شهرستان درمصلی علی آباد کتول برگزارشد نیز گفت: حجاب و عفاف در جامعه به مردان و بانوان این امکان را می دهد تا در محیطی سالم و به دور از هر گونه آسیب در کنار یکدیگر به انجام فعالیت های اجتماعی بپردازند.
به گفته وی؛ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان جوانان و خانواده های ایرانی، موجب پیشگیری از بسیاری آسیب ها و معضلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی می شود.
فرماندار علی آباد افزود که در حوزه حجاب وعفاف باید فرهنگ سازی گردد که این اقدام باید از مدارس و دانشگاه ها آغاز شود.
وی همچنین اظهارداشت که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نقش مهمی در تقویت امنیت اجتماعی داشته و موجب تحکیم بنیان خانواده ها می شود.
فرماندار علی آباد درجلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان با موضوع عفاف و حجاب نیز گفت که بانوان همواره درعرصه های مختلف حمایت از نظام و انقلاب نقش مؤثر و سازنده داشته و باعث افتخار و سربلندی کشور بوده اند.
تجری مفرد با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن نیز یادآور شد که در این راستا باید آگاهی بخشی به جوانان و خانواده ها و دیگر اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرد.
شهرستان علی آباد با 4 شهر علی آبادکتول ، فاضل آباد ، مزرعه و سنگدوین وحدود 70 روستا از توابع استان گلستان بوده و در حدود 35کیلومتری شرق گرگان واقع است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.