به گزارش ایرنا رمضانعلی امینی، دوشنبه در نشست کارگروه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان گفت: در سه ماهه نخست امسال 193 واقعه ازدواج در بردسکن ثبت شد و حال آنکه میزان طلاق گزارش شده در این بازه زمانی 45 فقره بوده است.
وی میزان ولادت ثبت شده در این شهرستان، در بهار امسال را 418 فقره عنوان کرد و افزود: میزان وفات به ثبت رسیده در این مقطع زمانی نیز 103 مورد بوده است.
امینی، بدون ارائه آماری از سال گذشته، مجموع وقایع چهارگانه ثبت شده، شامل تولد، ازدواج، طلاق و مرگ، در این شهرستان را در سه ماهه نخست امسال 759 فقره عنوان کرد.
رئیس اداره ثبت احوال بردسکن گفت: تمامی وقایع وفات و ولادت در این شهرستان در مهلت قانونی 10 و 15 روزه به ثبت می رسد.
امینی بیشترین فراوانی نام برگزیده شده برای نوزادان دختر در این شهرستان در بهار امسال را به ترتیب فاطمه، حلما، زینب، زهرا و فاطمه زهرا و برای پسران ابوالفضل، محمدمهدی، محمد، امیرعلی و مهدی عنوان کرد.
فرماندار بردسکن نیز در این نشست از رئیس اداره ثبت احوال خواست وضعیت هرم سنی جمعیت شهرستان در وقایع حیاتی را به صورت آمار و ارقام تدوین و ارائه کند تا به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در کارگروه های ویژه خود مورد بررسی قرار گیرد.
برات علی نیا با بیان اینکه علائم حیاتی یک جامعه به وقایع تولد، ازدواج، طلاق و فوت بستگی دارد، گفت: اعضای کارگروه موظف هستند وقایع چهارگانه را به موقع ثبت کرده و به اداره ثبت احوال گزارش کنند.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد واقع است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.