به گزارش ایرنا، حسن مستفید روز چهارشنبه در جلسه کار گروه امور اجتماعی و فرهنگی هشترود با اشاره به سن ازدواج در بین دختران و پسران افزود: سن ازدواج در بین ختران 15 تا 20 و در پسران 20 تا 25 سال و سن طلاق نیز در بین خانم ها 20 تا 25 و در بین آقایان 25 تا 30 سال است.
وی اضافه کرد: بیشتر طلاق ها در سنین پایین و در همان بدو زندگی مشترک اتفاق می افتد و این نیز از پایین بودن سن ازدواج دختران در این شهرستان است.
مستفید بر تقویت ظرفیت های موجود در راستای ازدواج سالم جوانان تاکید کرد و گفت: تشکیل جلسه های پیش از ازدواج و مشاوره خانواده به پایداری بنیان خانواده های می انجامد.
وی با اشاره به این که سبک صحیح زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج داده شود افزود: ارتقاء و توسعه شاخص های فرهنگی در راستای تقویت باورهای دینی به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است.
مستفید همچنین از راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی در هشترود تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: امیداوریم با راه اندازی این پایگاه، مسائلی همچون ازدواج در سنین پایین برچیده شود.
فرماندار هشترود همچنین با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی ، آموزش مستمر تمامی اقشار جامعه به خصوص قشر آسیب پذیر و جوانان است و آموزش و پرورش در این میان نقش خطیری دارد.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.