دانیال پولادوند روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس، دامنه مشمولان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی علاوه بر روستاییان و عشایر، ساکنان شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت و نیز کشاورزان غیرساکن روستاها نیز هستند.
وی گفت: برهمین اساس مردان و زنان فاقد بیمه اجتماعی بالای 50 سال (بدون محدودیت سنی) می توانند تا پایان تیرماه به منظور بهره مندی از مستمری های ماهیانه بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی درآیند.
به گفته وی؛ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان تاکنون توانسته از طریق فعالیت 129 کارگزاری بیمه اجتماعی در استان افزون بر 41هزار نفر را زیرپوشش درآورده و افزون بر 800 خانواده از مزایای مستمری آن استفاده می کنند.
وی افزود که هنوز حدود 211 هزار نفر فاقد بیمه در استان هستند که می توانند از شرایط صندوق بیمه اجتماعی استفاده کنند.
پولادوند اضافه کرد: کارگزاری بیمه اجتماعی بیشتر در دهیاری ها و شرکت های تعاونی تولید روستایی وعشایری فعال هستند که افراد بالای 50 سال می توانند برای زیرپوشش قرار گرفتن واستفاده از مزایای این صندوق، به آنها مراجعه کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی گلستان افزود: هر بیمه شده در صندوق می تواند هزینه بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت کند و دولت نیز دو برابر مبلغ پرداختی، اختصاص می دهد.
وی اضافه کرد: طبق شیوه نامه صندوق بیمه اجتماعی مرکزی به صورت سالانه از بیمه شده هزینه دریافت می شود.
به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر طبق اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی، سند چشم انداز 20 ساله نظام و سیاست های کلی برنامه پنج ساله چهارم توسعه جمهوری اسلامی و با هدف برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و همچنین رفع تبعیض از سال 1384 فعالیت خود را در سطح کشور و استان گلستان آغاز کرد، فعالیت این صندوق در سه حوزه مستمری پیری، مستمری از کار افتادگی و مستمری پس از فوت است.
استان گلستان واقع در شمال کشورطبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت بوده که کمتر از نیمی از آنان در افزون بر یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.