به گزارش ایرنا؛ محمدرضا قربانی روز دوشنبه در جلسه دوره آموزشی توجیهی شوراهای چهارشهر شرق گیلان در لاهیجان افزود: اگر اعضای شوراها در فعالیت های گروهی ضعف داشته باشند نمی توانند وظیفه شان را به خوبی انجام دهند و باید این مهم را مد نظر قرار دهند.
وی با اشاره به اهمیت نقش شوراها و شهرداری ها در بسیاری از امور اجتماعی، فرهنگی و عمران شهری خاطرنشان کرد: اعضای شوراها باید با اتخاذ تدابیری نسبت به بهبود مدیریت شهری در چهار سال مسوولیت سنگین خود کوشا باشند تا بتوانند در پیشبرد اهداف خود موفقیت بیشتری بدست آورند.
وی تاکید کرد : یک شورای کارآمد باید از اعضای متخصص و موفق تشکیل شده باشد که این کار آمدی به مولفه هایی نظیر تخصص ،صاحب نظر بودن اعضا ، انگیزه و هدفداری و داشتن روحیه ترجیح منافع جمعی و مردم بر منافع شخصی ترجیح بر می گردد .
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری لاهیجان گفت:اعضای شورا باید مشارکت جو و دارای سعه صدر ،توان نقد کردن و نقدپذیری و قدرت جاذبه بالا و دافعه حداقلی باشند .

قربانی ، نظارت بر عملکرد شهرداری ها را یکی از وظایف مهم شوراها خواند که در اداره و مدیریت شهری بسیار مهم و تعیین کننده است.
وی با اشاره به فرایند تشکیل و تصمیم سازی های شوراها اظهار داشت: در تصمیم سازی ها و امور اجرایی در حوزه شهری پیوند ناگسستنی بین شهرداری و شوراها با دولت وجود دارد و نقش شوراها بر کسی پوشیده نیست.
قربانی یاداورشد: 24کمیسیون در فرمانداری تشکیل می شود که بسیاری از مسئولیت ها را بر عهده دارند که در تمام این کمیسیون ها نماینده شوراها عضویت دارند.
وی نقش شوراها را در اداره امور شهرها بی بدیل دانست و اظهارداشت: هر دوره ای از شوراها نسبت به دوره های قبل مردمی تر و با ارتباط بیشتری با مردم برگزیده می شوند .
وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی مفادی بر اداره کشور بر اساس جمهوریت و مشارکت مردمی تصریح شده است و مردم سالاری دینی نیز بر مدیریت شوراها بر اساس خرد و عقل جمعی تکیه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بنیان های فکری کشور ، اعتقادات دینی و روایات ائمه معصومین بر نقش مردم و شورا در صدر اسلام حکایت دارد و بصورت مدرن نیز این تجربه به 110سال قبل در ایران بر می گردد اما شکل اجرایی آن از سال 77در دولت اصلاحات آغاز شد .
قربانی اظهارداشت:در کشور جمهوری اسلامی تمامی مسئولان مستقیم و غیر مستقیم بر آمده از آرای مردم و از شیوه انتخابات برگزیده می شوند و طی چهار دوره فعالیت شوراها شاهد تلاش های مضاعفی از سوی شوراهای روستا، بخش ،شهر و شوراهای عالی استان ها بوده ایم .
دوره های آموزش توجیهی اعضای شوراهای شهرهای لاهیجان، رودبنه ، رانکو و املش روز دوشنبه با همکاری فرمانداری لاهیجان و استانداری گیلان در سالن اجتماعات شهرداری لاهیجان برگزارشد که اعضای جدید شوراهای این شهرها با فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی در یک کارگاه آموزشی آشنا شدند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
6029/6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.