حکیم گلدی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برای خرید محصول پائیزه کشاورزان استان، این مدیریت 49 مرکز برای تحویل گندم و 10 مرکز خرید دانه روغنی کلزا و 26 مرکز تحویل جو زیر نظر شرکت غله و خدمات بازرگانی و شرکت امور پشتیبانی دام جهادکشاورزی استان دایر کرده است.
به گفته وی؛ بیشترین خرید محصول پائیزه تعاون روستایی مربوط به گندم با 164 هزار و 384 تن است و کار خرید این محصول از کشاورزان مناطق کوهستانی استان نیز از طریق 5 مرکز در دست انجام است.
طبق گزارش شرکت عله و خدمات بازرگانی گلستان همچنین پیش بینی می شود 40 هزار تن گندم از کشتزارهای مناطق کوهستانی استان برداشت شود.
متولی اصلی خرید گندم در گلستان شرکت غله و خدمات بازرگانی است، تاکنون افزون بر یک میلیون و 53هزار تن گندم در این استان برداشت و به مراکز خرید ارائه شده است.
گلدی زاده از پایان خرید جو و دانه روغنی کلزا نیز خبر داد و افزود: این مدیریت به عنوان مباشر مقدار 33 هزار و 156 تن جو و 13 هزار و 352 تن کلزا از کشاورزان استان خرید کرده است.
طبق گزارش جهادکشاورزی گلستان، امسال پیش بینی شده که از سطح 480 هزار و 579 هکتار اراضی زیرکشت پاییزه استان یک میلیون و 500 هزار تن باقلا، کلزا، گندم، جو، سیب زمینی و نخود سبز برداشت شود که بیشترین سطح قابل برداشت به گندم با 371 هزار و 685 هکتار اختصاص دارد.
گلستان دارای 650 هزار هکتار زمین زراعی است، 147 هزار خانوار در استان به صورت مستقیم از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.