فرامرز اکبری روز دوشنبه درحاشیه بازدید از مزارع سیب زمینی قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار ایرنا، میانگین برداشت محصول سیب زمینی در هر هکتار را 18 تن اعلام کرد و اظهارداشت: پیش بینی می شود امسال در مجموع 9 هزار تن سیب زمینی از سطح مزارع سطح زیرکشت این محصول برداشت شود.
وی اظهارکرد: ازمجموع 600 هکتار سهم زیرکشت پاییزه سیب زمینی در استان کرمانشاه، 500 هکتار آن به شهرستان قصرشیرین اختصاص دارد.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که بالاترین عملکرد تولید محصول سیب زمینی به مزرعه ای در روستای سید ایاز در این شهرستان اختصاص دارد که از هر هکتار آن 40 تن محصول برداشت می شود که علت این امر نیز استفاده صیح از روش های نوین آبیاری در کشاورزی است.
اکبری، با بیان این که هم اکنون 170 کشاورز در شهرستان قصرشیرین در زمینه کشت و برداشت سیب زمینی فعالیت دارند ، ادامه داد: توسعه و توجه به بخش کشاورزی از جمله برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است که در چهار سال نخست فعالیت این دولت، با توجه به این بخش، شاهد افزایش تولیدات هستیم و در برنامه ششم توسعه نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
وی یکی از مشکلات سیب زمینی کاران را نبود تولید بذر در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امید است مسئولان جهاد کشاورزی استان در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا هزینه تولید کشاورزان کاهش یابد.
وی از دیگر مشکلات بخش کشاورزی را قیمت بالای تولید محصول عنوان کرد و افزود: این امر قدرت رقابت محصولات ما در دنیا را کم می کند.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 31 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

** اغاز برداشت سیب زمینی در سرپل ذهاب
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب نیز از آغاز برداشت سیب زمینی از سطح 76هکتار از مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود در مجموع بیش از 2 هزار و 151 تن سیب زمینی برداشت شود.
پورمراد جانی، ارقام سیب زمینی کشت شده در این شهرستان را از نوع سانتا ، اریندا و مارفونا، برون و کوزیما ذ.کرکرد و اظهارداشت: میانگین عملکرد محصول سیب زمینی 30 تن در هکتار است که با توجه به استقبال کشاورزان از کشت این محصول ، برداشت سیب زمینی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته با توجه سطح زیر کشت آن ، افزایش نسبی داشته است.
وی گفت: کاشت سیب زمینی در شهرستان از اواخر آذر سال گذشته انجام شد و برداشت این محصول نیز از اوایل خرداد سال جاری است.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 44 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.