به گزارش ایرنا از دفتر امام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز شنبه در دیدار با مدیر و معاونین آب منطقه ای استان گلستان اظهار کرد: کمبود آب یکی از معضلات امروز دنیاست و اگرتدبیرو برنامه ریزی برای مصرف بهینه انجام نشود یقینا در آینده با مشکل برخورد می کنیم.
امام جمعه گرگان افزود: ما می توانیم برای جمع آوری آب سدسازی کنیم اما متاسفانه آب را نمی توان تولید کرد، پس باید در مصرف آن صرفه جویی داشته باشیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در حوزه برداشت آب توسط چاه های غیرمجاز نیز اظهار داشت که دراین زمینه نباید ملاحظه شود وبا متخلفان با جدیت برخورد قانونی انجام گیرد.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه بیشترین میزان آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود، افزود: متاسفانه ما برنامه های اساسی برای چگونگی و میزان مصرف آب در نظر نگرفته ایم .
امام جمعه گرگان گفت: در شرایط کنونی وضعیت کمبود آب در استان همچنین زمینه را برای مردم به گونه ای فراهم کرده ایم که تشویق به مصرف آب می شوند در حالی که آبی نداریم تا در اختیارشان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در گلستان با تشبیه این امر به بحث یارانه ها اظهار کرد: تا زمانی که به مردم یارانه پرداخت کنیم و نان را بر سر سفره هایشان بگذاریم جامعه پیشرفت نمی کند ، درحالی که باید زیرساخت های مناسب برای اشتغال افراد فراهم شود.
به گزارش ایرنا اقتصاد گلستان بر پایه کشاورزی است و سالانه افزون بر 650هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات مختلف همچون گندم ، جو ، دانه های روغنی و شالی اختصاص می یابد.
این استان در سال های اخیردر پی کاهش نزولات جوی و کم توجهی به مصرف بهینه بویژه در بخش های کشاورزی و خانگی دچار خشکسالی و بحران آب شده است.
گفته می شود حدود 15 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.