به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'حسین رشیدیان ' در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به سالروز تاسیس جهاد کشاورزی افزود: 80 درصد از منابع غذایی کشور از بخش کشاورزی داخلی تامین می شود که قابلیت برای تحقق 100 درصدی تامین مواد غذایی در داخل کشور وجود دارد.
وی بیان کرد: کشاورزان از قشر زحمت کش جامعه هستند که در تامین نیازهای کشور نقش موثری دارند.
وی افزود: از نظر معنوی نیز کشاورزان از پاداش معنوی در دنیا و آخرت برخوردارند اما مسئولان باید بیش از پیش به این قشر زحمت کش توجه کنند.
امام جمعه تیران، خشکسالی، از بین رفتن محصولات و نبود صنایع تبدیلی و وجود واسطه برای فروش تولیدات را از چالش های اساسی بخش کشاورزی دانست و گفت: وجود واسطه در فروش تولیدات کشاورزی موجب تضیع حقوق کشاورز و افزایش قیمت محصولات برای مصرف کننده می شود و دلالان از دسترنج کشاورزان سوء استفاده می کنند.
وی در ادامه با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره برجام گفت: رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی باید به اجرای تعهدات طرف مقابل توجه داشته باشند و بدعهدی های دولت آمریکا را در این سند رصد و خواستار اجرای آن شوند.
حجت الاسلام رشیدیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به موضوع برجام دارند و تذکراتی نیز داشته اند که مسئولان امر باید با توجه به تذکرات ایشان، جلوی بدعهدی های دشمنان بایستند و از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کلیه امور استفاده کنند.
وی به راهپیمایی روز قدس نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اتفاقات اخیر و انجام اقدام های تروریستی گروه تروریستی داعش در کشور حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس محکومیت این گروه تروریستی و اقدامی در جهت مقابله با حرکت های تروریستی است.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131 / 2093 * خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.