حکیم گلدی زاده روز سه شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: باغداران استان در زمستان گذشته هفت هزار و 300تن پرتقال درجه 3 (سرمازده ) را به ارزش 33 میلیارد و 383 میلیون ریال به مراکز خرید تضمینی این مدیریت در شهرستان های گرگان، کردکوی و بندرگز تحویل دادند.
وی از پیگیری استاندار گلستان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان جهادکشاورزی و تعاون روستایی در جذب اعتبار و پرداخت مطالبه باغداران استان قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا آذر سال قبل بارش برف، سرما، یخبندان و کاهش دما تا منفی 14 درجه در گلستان خسارت سنگینی به باغداران بویژه در حوزه مرکبات وارد کرد.
دولت برای جبران بخشی از خسارت باغداران، پرتقال سرمازده در استان گلستان را به صورت تضمینی خریداری و روانه سه کارخانه فرآوری در سایر استان ها کرد.
کار خرید تضمینی پرتقال درجه سه از باغداران خسارت دیده از سرمای آذر ماه گلستان توسط تعاون روستایی استان از هفتم دی ماه طبق شیوه نامه ابلاغی وزیر جهادکشاورزی آغاز و تا 15 بهمن ادامه داشت و تا 23 اسفند سال قبل 17 میلیارد ریال معادل 53 درصد از طلب باغداران خسارت دیده از سرما توسط بانک کشاورزی به حساب باغداران واریز شد.
پرتقال های سرمازده گلستان به نرخ تضمینی هر کیلوگرم پنج هزار و 500 ریال خریداری شد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.