به گزارش ایرنا از استانداری گلستان علی اصغر طهماسبی روز چهارشنبه در جمع مجریان انتخابات 29 اردیبهشت در گلستان اضافه کرد که 6 هزار و 500نفر نیز برای کسب 3هزار و 162 کرسی شوراهای روستایی تلاش می کنند.
وی با تاکید بر اینکه نباید اسیر جو سازی ها و حاشیه ها شویم، اظهار داشت: حدود 39 هزار نفر عوامل اجرایی، کاربران، اعضا و نمایندگان نظارت و نیروهای انتظامی مسئولیت برگزاری انتخابات و امنیت آن را بر عهده دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: در هر شعبه اخذ رأی حدود 20 تا 25 نفر از عوامل اجرایی، نظارت و امنیت انتخابات حضور خواهند داشت.
وی بیان کرد: تعداد واجدین شرایط استان گلستان در انتخابات 29 اردیبهشت حدود یک میلیون و 300 هزار نفر بوده که 30 هزار رأی اولی هستند.
به گفته وی؛ 93 شعب اخذ رأی سیار برای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هیچ شعبه سیاری فعالیت ندارد.
وی تصریح کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بصورت نیمه الکترونیک و دستی صورت می گیرد.
طهماسبی اضافه کرد: در حوزه شوراها در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن انتخابات تمام الکترونیک برگزار می شود و در سایر شهرها و روستاهای استان، انتخابات بصورت دستی و نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات گلستان همچنین گفت که از ساعت 8 صبح پنجشنبه 28 اردیبهشت و به عبارتی 24 ساعت قبل از آغاز اخذ رأی، فرصت تبلیغات نامزدها وهواداران آنها به پایان می رسد و همه ستادها باید با در نظر گرفتن این مهم، ملزم به رعایت قانون باشند.
طهماسبی پیش از این تعداد کل شهرها و روستاهای استان که انتخابات شوراها در آنها برگزار می شود را 30 شهر و 942 روستا اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا از مجموع شهرهای استان، سه شهر دارای شورای هفت نفره، یک شهر دارای شورای 9 نفره و 26 شهر دارای شورای پنج نفره خواهند بود.
همچنین در خوزه روستایی استان در 774 روستا شورای سه نفره و 168 روستا شورای پنج نفره تشکیل می شود.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.