به گزارش ایرنا از استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی روز یکشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان در گرگان اظهار کرد: مشارکت حداکثری در کنار رأی آگاهانه، باعث انتخاب رئیس‌جمهوری با پشتوانه و قدرت مردمی در داخل و تأثیرگذار در خارج از مرزها شده و منجر به تسریع در روند اجرای برنامه‌های دولت منتخب خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات گلستان یادآور شد: مردم فهیم استان همانطور که با حضور بیش از 80 درصدی خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بالاترین آمار مشارکت در کشور را به نام خود ثبت کردند، در انتخابات 29 اردیبهشت نیز با حضور پرشور حماسه ای دیگر را به نام گلستان رقم خواهند زد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری قرار داریم و تب انتخابات سراسر استان را فرا گرفته، انتظاری که از ستادهای انتخاباتی نامزدها و هواداران آنها داریم این است که ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی، از چهارچوب قانون تبلیغات خارج نشوند.
طهماسبی گفت: در خصوص قرار دادن عکس رؤسای جمهور پیشین در ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نیز منعی به لحاظ قانونی وجود ندارد.
وی اظهار امیدواری کرد که در روز 29 اردیبهشت انتخاباتی پرشور و قانونمند با مشارکت گسترده مردم گلستان برگزار شود.
گزارش ایرنا از استانداری گلستان علی اصغر طهماسبی روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات استانهای گلستان و مازندران که با حضور علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در گرگان برگزار شد، ابتدا جان باختن جمعی از معدنکاران استان را در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر تسلیت گفت.
به گزارش ایرنا در گلستان انتخابات علاوه بر 30 نقطه شهری در 942 روستای بالای 100 نفر یا دارای 20 خانوار برگزار می شود.
معاون استاندار گلستان پیش از این همچنین از برگزاری انتخابات الکترونیک در چهار شهر گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن خبر داد و گفته بود که حدود 40 هزار نفر نیروی انسانی شامل کاربر، عوامل اجرایی، نماینده فرماندار، نیروی امنیتی و انتظامی، وظیفه برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت را در این استان بر عهده دارند.
طبق سرشماری نقوس و مسکن سال 95، استان گلستان یک میلیون و 869هزار نفر جمعیت وجود دارد.
استان مرزی گلستان دارای 30 شهر است که 26 شهر کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارند و بنابر این شورا‎های پنج نفره خواهند داشت ضمن اینکه در سه شهر گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن با بیش از 50 هزار نفر جمعیت شوراهای هفت نفره تشکیل می شود.
شهر گرگان با بیش از 200 هزار نفر جمعیت شورای 9 نفره خواهد داشت.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.