به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا ظریفیان شامگاه شنبه در جمع جوانان حامی حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه ما نمی گذاریم ایران تنها بماند ، افزود: مناظرات تلویزیونی خوبی برگزار شد و برای همگان حقایق روشن گردید؛ برای ادامه این مسیر و رسیدن به پیروزی عادی کار جدی باید انجام دهیم و تا رسیدن به پیروزی مطلق که همانا انتخاب شخص روحانی به عنوان رئیس جمهور برای دوره بعدی در همان مرحله اول انتخابات است، کارهای ما به ویژه در این هفته تعیین کننده ،بسیار حساس و سنگین است.
وی با بیان اینکه روحانی در گام نخست خود (سال 92) پشتیبانی اجتماعی نداشت، ادامه داد: وزیر وقت علوم برای جلوگیری از حضور دانشگاهیان و حمایت نکردن این قشر جامعه از روحانی، 2 هفته زودتر مراکز علمی و آموزشی را تعطیل کرد، اما این گروه به شهرها و روستاهای خود رفتند و با پدران و مادرانشان به خیابان ها آمدند تا اتفاق بزرگ یعنی انتخاب روحانی رقم خورد.
وی گفت: در هشت سال دولت گذشته خوار و ذلیل شدیم، اما امروز کسانی که از آن دولت پشتیبانی کردند، می گویند چرا سریعتر آواربرداری نمی کنید؟، به آنها می گوییم بحث تحریم ها، بحث هسته ای، بحث اقتصاد بی مهار و سایر مشکلات از قبیل رای اعتماد دادن و استیضاح کردن وزرای علوم در مجلس گذشته به قدری است که برای آواربرداری 20 سال زمان نیاز است.
وی اظهارکرد: در این دولت دانشجو به میدان آمد و باعث توسعه علمی، گسترش و فعالیت شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری با همه مشکلات شد و حال اگر امروز دانشجو نباشد، با توجه به نوع نگاه و ادبیات نامزدهای مقابل نه تنها به عقب باز خواهیم گشت، بلکه سرنوشت دیگری برای توسعه علمی و ملی رقم خواهد خورد.
وی یادآور شد: کسانی که شارلاتان بازی (حقه بازی) در می آورند و فقط حرف می زنند و یک برنامه ارائه نداده اند، قول 2.5 برابر کردن درآمد مردم را می دهند، اما از چند برابر شدن هزینه هایی که مردم باید از جیبشان بدهند، حرفی نمی زنند.
معاون وزیر علوم دولت اصلاحات با بیان اینکه کسانی تجربه 30 ساله در قوه قضائیه و 12 ساله در کلان شهر تهران دارند، بیشترین ثروت را به منطقه یک تهران برده اند، گفت: هزینه های این منطقه به تنهایی، برابر هزینه های کل اصفهان است؛ این افراد آنگاه با این تفکر بحث چهار درصد و 96 درصد را مطرح می کنند.
ظریفیان‌ با درخواست از روشنفکران، صاحب نظران، اصحاب رسانه برای حضور در فضای مجازی و خیابان ها به منظور دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات، گفت: رقیب روحانی، رئیسی و قالیباف نیستند، بلکه 25 تا 30 درصد از واجدان شرایط هستند که هنوز تصمیم‌ برای حضور در انتخابات نگرفته اند و بدون شک اگر 15 درصد این افراد بیایند رای دهند، کار تمام است و روحانی مستقیم رئیس جمهور خواهد شد.
وی یادآور شد: اگر از این عرصه کنار بکشیم، همان کاری می شود که در گذشته شد، یعنی کشور در مدت هشت سال، به اندازه 20‌ سال آسیب دید و اگر تکرار شود، معلوم نیست چه بر سر جامعه خواهد آمد.
ظریفیان با بیان‌ اینکه روی کار آمدن نامزدهای رقیب باعث خروج جوانان از کشور می شود، گفت: ما نباید مسیری مانند پوپولیسم و سیاست نژادپرستانه ترامپ، استبداد غربی ترکیه و مسیر تحولات منطقه را انتخاب کنیم، زیرا مسیر خوبی را برای آینده کشور رقم نخواهیم زد.
3014/1648 /6037
خبرنگار: مجید میهن دوست ** تنظیم: پری سالارنیا ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.