به گزارش خبرنگار ایرنا سیدرضا صالحی امیری شامگاه پنجشنبه در دیدار با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در دفتر معظم له افزود: امروز در کشور بیش از هر زمان دیگری به هویت سازی نیاز داریم و این موضوع در برخی استان ها بیشتر احساس می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به تحقیقات خود و صحبت هایی که در گذشته با اهل سنت در گلستان داشته است، گفت: ترکمن ها آیت الله نورمفیدی را باور دارند و نوع نگاه و حضور او را ارج می نهند و در واقع بر اساس اعتماد به شما این وحدت در استان حاکم شده است.
وی بیان داشت: ممکن است این بحث از سوی عده ای مطرح شود که زمینه های واگرایی در گلستان وجود دارد که حتی با فرض آن به لحاظ توجه به مساله وحدت این مساله در استان نمودی پیدا نکرده است.
وی با بیان اینکه امروز حضور اهل سنت در گلستان یک فرصت برای استان ایجاد کرده است، اضافه کرد: متاسفانه یک عده کوتاه بین و یا جاهل و یا عده ای که هر دو خصوصیت را دارند ارزش وحدت هویتی را نمی دانند و همیشه در حال ایجاد تفرقه و شکستن وحدت هستند.
صالحی امیری در ادامه به شهیده مرجان نازقلچی فرماندار فقید بندرترکمن از شهدای فاجعه منا اشاره کرد و گفت: نازقلچی نه تنها یک زن بلکه یک مدیر، یک ترکمن، یک اهل سنت و یک شهید است و این خصوصیات در کمتر کسی دیده می شود و باید از او اسطوره سازی شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با هماهنگی معاونت امور بانوان ریاست جمهوری همایش ملی زن ایرانی با الگوگیری از شهیده نازقلچی با حضور همه اقوام ایران در سالن اجلاس تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا استان گلستان به دلیل تنوع اقلیم جغرافیایی و تعدد اقوام و مذاهب اعم از اسلام و غیره که در آن سکونت دارند به نگارستان ایران مشهور است.
3014/6203
*خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.