به گزارش خبرنگار ایرنا سیدرضا صالحی امیری عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از بلوار نام گذاری شده شهیده نازقلچی در بندرترکمن افزود: باید به همه زنان سرزمین ایران پیام داد که یک زن می تواند در این جغرافیا رشد و تحصیل کرده و بیاموزد و سپس پرچمدار اخلاق در کشور ایران اسلامی شود.
وی با یادآوری دیدگاه بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: زن از منزلت بالایی در جامعه اسلامی برخوردار است و وزارت فرهنگ و ارشاد بنا دارد تا فیلمی الهام گرفته از زندگی بانوی پرتلاش و کوشا شهیده نازقلچی به جهت الگو قرار گرفتن سایر بانوان تولید کند.
وی عنوان کرد: امروزه در کشور نیاز است شهیده مرجان نازقلچی به عنوان اسطوره ملی زن موفق معرفی شود زیرا او مادری مهربان برای فرزندان، مدیری موفق در شهرستان و نماد وحدت در استان گلستان بود.
صالحی امیری در ادامه خواستار احداث بنای یادبود به نام شهیده مرجان نازقلیچی در گرگان مرکز استان گلستان شد و افزود: تصمیم داریم از طریق مکاتبه با شورای شهر تهران برای نامگذاری خیابانی به نام این شهیده حادثه منا در پایتخت هم اقدام کنیم.
وی اظهار کرد: اینکه تبعیضی بین زن و مرد نیست باید به باور عمومی بویژه در بین بانوان تبدیل شود.
به گزارش ایرنا در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم بندر ترکمن و خانواده شهیده نازقلچی؛ جمعی از مسوولان استان گلستان نیز حضور داشتند.
شهیده نازقلچی که یکی از سه فرماندار زن ایران بود؛ در فاجعه منا در عربستان سعودی آسمانی شد.
شهرستان بندر ترکمن که مردم آن از نژاد ترکمن و اهل سنت هستند در غرب استان گلستان و کرانه شرقی دریای خزر قرار دارد.
3014/6203
*خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.