مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: این کارگاه 2 روزه 6 موضوع اصول برنامه ریزی فرهنگی در حوزه کتاب، مدیریت منابع و شیوه های جذب مشارکت، برنامه های ترویج کتاب خوانی، روابط عمومی و مستندسازی، تجربه های موفق ایرانی، تجربه موفق جهانی و تدوین برنامه عملیاتی بررسی می کند.
حمیده ماحوزی افزود: کارگاه های یاد شده با حضور رئیسان و کارشناسان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و خسرو طالب زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی و علی اصغر سیدآبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری می شود.
وی گفت: این کارگاه نخستین دوره آن سال گذشته در نیشابور برگزار شد و با توجه به آثار مثبت آن میزبانی دومین دوره نیز به بوشهر بعنوان پایتخت کتاب ایران اختصاص یافته است.
ماحوزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع مطالعه، سرانه مطالعه و چشم اندازی که برای آن ترسیم می کنیم بیانگر عمق نگاه جامعه به جهان است و در واقع نشان می دهد ما در کجای این جهان قرار داریم.
وی اظهار داشت: با تحقق مطالعه بیشتر در سطح جامعه شور، نشاط و امید را در بین آحاد مردم جامعه افزایش داده و از بزه کاری در جامعه نیز کاسته خواهد شد.
ماحوزی ادامه داد: موضوع مطالعه از حیث اینکه نجات دهنده بشر از تمام بدی ها و زشتی هاست حائز اهمیت فراوانی است.
وی گفت: با توجه به اینکه ترویج و توسعه مطالعه موضوعی دراز مدت و تاثیر آن نیز در آینده مشهود است بنابراین می طلبد که با مدنظر قرار دادن سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان، برنامه های خود را تنظیم کنیم و در صدد ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه باشیم.
در طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران امسال شهر بوشهر به عنوان پایتخت ایران معرفی شد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.