به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری آزادشهر، امام جمعه این شهرستان در سخنانی با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، به تبیین فلسفه نامگذاری روز ارتش ازسوی بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین عین الله شهابی یادآور شد: امام راحل برای نشان دادن اقتدار و وفاداری ارتش به نظام جمهوری اسلامی و همراهی و حمایت این حافظان دلیر از حرکت انقلابی مردم، 29 فروردین را به عنوان روز ارتش نام گذاری کرد.
وی گفت: امروز نیروهای مسلح ایران اسلامی با توکل به خدا و در سایه اطاعت از رهبری انقلاب، به عنوان نیرویی بی‌ بدیل، مکتبی و انقلابی در جهان شناخته شده اند و می توانند معادلات جهانی را بر هم بزنند.
حجت الاسلام شهابی اضافه کرد: امروز عظمت و اقتدار ایران اسلامی به برکت رهنمودها و تدابیر ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام مردم و اقتدار و ایمان نیروهای مسلح است که با روحیه شهادت طلبی، رویکرد بسیجی و رفتار جهادی خود این اقتدار را به جهانیان نشان می دهند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری آزادشهر، فرمانده پادگان نوده خاندوز نیز دراین مراسم باتبریک روز ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: در دفتر تاریخ سراسر افتخار کشور، 29 فروردین یادآور رشادت‌ ها و حماسه آفرینی های دلاور مردانی است که با توکل به خدا و الهام از مکتب سیدالشهدا (ع)، شجاعانه از استقلال و تمامیت ارضی ایران دفاع می کنند.
سرهنگ محمود رضا عنایت گفت: روز ارتش، همواره تداعی کننده‌، تکرار حدیث حریت و آزادمردی فرزندان امت غیور ایران در ارتش جمهوری اسلامی است که پیشگامان دفاع از عزت اسلامی و غرور ایرانی شناخته می‌ شوند.
لازم به ذکر است در این مراسم، علاوه بر فرماندار آزادشهر، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان، اقشار مختلف مردم این شهرستان، امام جمعه اهل سنت نگین شهر و فرماندار مینودشت درشرق استان گلستان نیز حضور داشت.
در پایان مراسم نیز نیروهای مسلح مستقر در شهرستان آزادشهر از مقابل جایگاه رژه رفتند و قدرت، اقتدار و آمادگی رزمی و نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 92 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
دریافت کننده خبر : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.