به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران در تراز نظام جمهوری اسلامی است و 48 هزار شهید دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم این ارتش گویای این است که ارتش جمهوری جمهوری اسلامی ایران، ارتش امام عصر (عج) است.

وی تصریح کرد: در تاریخ با عظمت ایران هیچ‌گاه ارتش به سرافرازی زمان کنونی نبوده است و دوران برای ارتش دوران طلایی است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به سخنان امام خمینی (ره) در سال 57 در بهشت زهرا اشاره کرده و گفت: امام خمینی (ره) با اشاره به این که می‌خواهیم ارتش ما مستقل باشد و نوکری اجانب را نکند لذا بیانات ایشان در سال 58 سرآغاز رشد و بالندگی ارتش شد و روز 29 فروردین را روز ارتش نام‌گذاری کردند.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) با پیام خود در سال 68 مدال افتخار را بر سینه ارتش نصب کرد که در این پیام رشادت‌های نیروهای هوایی، ارتش و خلبانان در نفوذ به اعماق خاک دشمن و دفاع از حریم دفاعی کشور را نشانه تعهد، عشق و ایمان به نظام اسلامی دانستند.

آذرافروز به ویژگی‌های منحصر به فرد ارتش اشاره کرد و گفت: ارتش و نیروهای مسلح نیروهای آرمانی و عقیدتی هستند که با انگیزه و روحیه بالایی وارد میدان نبرد می‌شوند، اگر ارتشی عقیدتی نباشد آن‌گاه پشت سر فرمان استکبار قرار می‌گیرد و اگر ارتش عقیدتی شد پشت فرمان خدا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارتش در بین مردم قرار دارد و کارکنان خدوم ارتش در تمام صحنه‌ها همچون نماز جمعه، راهپیمایی‌ها و در انتخابات پای به پای مردم حضور پر شور دارند اما خصوصیت بارز ارتشی‌ها دور کردن خود از بحث‌ها و سیاست‌های جناحی است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری اظهار داشت: امروز مردم به ارتش اعتماد و اعتقاد دارند و ارتش مایه آرامش مردم است و از دیگر ویژگی‌ها ارتش در ایران این است که در خدمت فرد یا خاندان یا حزب خاصی نیست و در خدمت ولایت فقیه بوده و از اسلام به خوبی محافظت می‌کند.

وی تصریح کرد: اکثر ارتش‌های دنیا رشد خود را در بی‌دینی دنبال می‌کنند و نظامیان در بعضی از کشورهای اسلامی حق نماز خواندن در پایگاه خود را ندارند اما در ارتش جمهوری اسلامی ترقی و رشد با فضائل است.

وی به نام‌گذاری سال 96 با شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ارتش و نیروهای مسلح بزرگترین تولیدکننده در کشور هستند و تولید آن‌ها امنیت است، البته منظور از تولید و اشتغال مباحث اقتصادی است، در بحث تولیدات صنعتی و نیازهای ضروری ارتش تا حدود بسیار زیادی به خودکفایی رسیده‌ایم.

آذرافروز گفت: در بحث اشتغال همه سربازان و کارکنان وظیفه‌ای که در حال گذراندن دوره وظیفه خود در ارتش هستند، علاوه بر فراگیری آموزش‌های نظامی و رزمی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را نیز در پادگان فرا می‌گیرند و حتی در مواردی این آموزش‌ها را برای آن‌ها اجباری می‌کنیم.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر در ارتش آمادگی رزمی خود را برای حفظ امنیت کشور افزایش می‌دهیم و در کنار امنیت، دغدغه اشتغال دولت و ملت را نیز تا حدودی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رفع می‌کنیم.

وی خطرنشان کرد: برای مثال این مرکز توپخانه 330 نفر را در 8 رشته با کمک فنی‌ و حرفه‌ای آموزش فنی داده است و آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده و مهیا کرده و در حقیقت ارتش به صورت ذاتی اشتغالزایی هم می‌کند.

آذرافروز گفت: امنیت مثال‌زدنی در کشور ما به برکت خون شهدا و به برکت حضور نیروهای مسلح است که امروز مردم ما بتوانند در نورز به راحتی در همه جای کشور عزیزمان سفر کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610157
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.