به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسین مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در مراسم افتتاح طرح اینترنت پرسرعت روستایی گلستان اظهار داشت:  با بهره‌برداری از این طرح 669 روستای گلستان با جمعیت حدود 179 هزار خانوار از مزایای سرویس نوین اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: هزینه اجرای این طرح بیش از 8 میلیارد تومان است و آموزش از راه دور، بررسی امور درمانی و پزشکی و همچنین خدمات کشاورزی از مزایای اینترنت پرسرعت برای روستائیان خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت:  قرار است در قالب طرحی کشوری 25 هزار روستای کشور دارای اینترنت پرسرعت روستایی شوند.

سرمایه گذار اجرای طرح اینترنت پرسرعت روستایی استان هم گفت: خدمات متنوع آموزشی و خدمات از طریق این سیستم در روستا مقدور می‌شود و طرح اینترنت پرسرعت در بیش از 25 هزار روستای کشور اجرا شد که امروز در 669 روستای گلستان هم این طرح مقدور شد.

رضایی تاکید کرد: از طریق اجرای این طرح مدارس در روستاها می‌توانند به راحتی آموزش را انجام دهند و همچنین در مبحث آموزش پزشکی مردم می‌توانند از خدمات پزشکی مرکز استان به راحتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آموزش کشاورزی و ترویج کشاورزی از طریق این سیستم مقدور می‌شود و حتی خرید و فروش به راحتی انجام می‌شود.

رضایی افزود: این طرح در کنار مزایائی فراوانی که دارد می‌تواند سبب ایجاد اشتغال شود و این طرح این بستر را فراهم کرده است.

سرمایه‌گذار این طرح تاکید کرد: مردم با یک مودم، حجم اینترنت به راحتی می‌توانند از این طرح برخوردار شوند و بتوانند پیشرفت خوبی را در منطقه خود شاهد باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609124
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.