به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، رمضان بهرامی عصر امروز در دیدار استاندار گلستان و مدیران دستگاه‎های اجرایی با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: بهانه‎ای بود که بتوانیم دید و بازدیدی با مسئولان استان داشته باشیم و به دغدغه فعالان اقتصادی بپردازیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان ادامه داد: رتبه استان گلستان در جذب منابع کارگروه رونق تولید قابل قبول بود و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این مسیر تلاش خوبی داشتند.

بهرامی یادآور شد: گر چه این تسهیلات مرهم کوچکی بر زخم اقتصاد و بنگاه‎های ما بود اما توانست کمک خوبی برای ادامه روند بنگاه‎های اقتصادی استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: خانه صنعت و اتاق بازرگانی یکی از اعضای ثابت کارگروه رفع موانع تولید بود و قدم‎های خوبی در این راستا برداشته شد اما نمی‎توان گفت که همه مشکلات صنعت با این کارگروه حل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان به شعار سال اشاره کرد و افزود: تولید مقدم بر اشتغال است و مسلم باید تولید شکل بگیرد تا اشتغال ایجاد شود و فراز و نشیبی در یک دهه اخیر داشتیم که منابع استان به هدر رفته است.

بهرامی گفت: دغدغه فعالان اقتصادی این است که توجه به فعالیت‎های اقتصادی استان شود.

وی افزود: نگاه و تفکری وجود دارد که با شعار مقام معظم رهبری و توصیه رئیس جمهور در کشور نیست، دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اقتصاد و تولید است و باید بیندیشیم چه چالشی است که ما را در مقابل منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور قرار می‎دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: در کجای دنیا می‎توان اقتصاد و تولید با پرداخت 10 روزه بانکی ارائه شود.

بهرامی با بیان اینکه قاچاق کالا درصدی به واحدهای تولیدی ما ضربه می‎زند، یادآور شد: در منویات مقام معظم رهبری هم به این مهم تاکید شد که تولید قوانین مزاحم در کارخانه قانون‎سازی مجلس شورای اسلامی تعطیل شود.

وی افزود: یک سال از عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‎گذرد و امروز وقت آن رسیده که نمایندگان مجلس به میان فعالان اقتصادی بیایند و همگرایی با ما ایجاد کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان گفت: نشست‎های معتددی داشتیم و نامه‎ای را برای مقام معظم رهبری تهیه کردیم و مطالبی به صورت کشوری و استانی بیان کردیم.

بهرامی گفت: سال 1395 سال خوبی بود و هیئت‎های مختلفی وارد استان گلستان شدند و بستری که اتاق بازرگانی می‎تواند ایجاد کند این روادید است و باید زیرساخت‎های لازم را برای این مهم ایجاد کنیم.

وی افزود: 53 درصد صادرات را با کشور قزاقستان داشتیم و رئیس سازمان صنعت و معدن استان تاکید داشتند که روادید تجاری با 18 کشور به 20 کشور افزایش پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان به ایجاد هلدینگ‎های صادراتی در استان تاکید کرد و گفت: در رابطه با کشورهای حوزه سی.آی.اس قبل از تحریم و پس از تحریم به همین شکل عملکردیم و مشکلاتی برای ترانزیت پول داشتیم.

بهرامی تاکید کرد: ما به اتاق تهاتر ایران معترض هستیم و دست‎هایی وجود دارد که اجازه نمی‎دهد سهم ارزش افزوده  استان مرزی گلستان در صادرات به خود این استان برسد.

وی گفت: در استان گلستان کمتر از 0.5 درصد منابع استان که هدفمند هم نیست به صادرات اختصاص پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان به رفع موانع صادراتی اشاره کرد و گفت: باید منابعی برای صادرات برای تولید کنندگان ما در نظر گرفته شود.

بهرامی یادآور شد: در به انتقال تکنولوژی نیاز داریم و همه بسترهایی که می‎تواند اقتصاد استان را از این وضعیت خارج کند وجود دارد و انتظار ما این است که استانداری گلستان از واحدهای تولیدی همانند گذشته حمایت کند.

وی افزود: در سال 1396 امید داریم مسئولان حمایت بیشتری داشته باشند چرا که مردم اشتغال را از ما انتظار دارند و دولت باید زیرساخت‎های لازم را فراهم کند تا بتوانیم شغل ایجاد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه سهم بخش خصوصی در منطقه‎آزاد باید مشخص شود، متذکر شد: نباید بگذاریم اصل 44 در منطقه آزاد 20 سال دیگر اتفاق بیفتد.

بهرامی با بیان اینکه سال گذشته در بحث فرودگاهی جهش خوبی داشتیم، افزود: استان گلستان جذب سرمایه‎گذاری خوبی داشت و شرکت‎های چینی در استان گلستان کارخانه و منابع دارند.

وی بیان داشت: نیاز است که از فضای اقتصادی استان ما خوب استفاده شود و نباید تنها تصور شود که باید از سرمایه‎گذاران خارجی در توسعه اقتصاد استان استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان ادامه داد: در سال 1396 امید داریم با توجه به بسته‎ای که رئیس جمهور به مجلس ارسال می‎کنند سهم بخش خصوصی دیده شود و امید داریم امسال سال خوبی برای بخش خصوصی باشد.

بهرامی یادآور شد: امید داریم فضای انتخابات در مسیر تولید و اشتغال تاثیرگذار نباشد، مگر اینکه جامعه ما را به سمتی پیش ببرد.

طلوعیان، معاون صنعت، معدن و تجارت استان گلستان هم در این جلسه گفت: توانستیم در سال گذشته اعتبارات خوبی را برای واحدهای صنعتی جذب کنیم که آثار آن در سال‎های آینده مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز درصدد این هستیم که طرح‎های اقتصادی را به صورت جامع دنبال کنیم و پیش‎بینی ما این است که در هفته‎های آینده این طرح‎ها بیان شود.

وی بیان داشت: درخواست ما این است که افرادی که طرح‎های توسعه‎ای اقتصادی دارند نسبت به اخذ مجوزات خود اقدام کنند و افرادی که پروژه‎هایی را در دستور کار دارند به پشرفت فیزیکی 40 درصد برسانند تا بتوانیم در صورت ارائه اعتبارات از تسهیلات بانکی بهره‎مند شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605824
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.