حجت الاسلام سیف اله سهرابی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 96 این اداره کل 56 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص و در دسترس مسافران نوروزی را آماده کرده بود.
به گفته وی؛ در این طرح 40 بقعه شاخص استان برای برگزاری برنامه لحظه تحویل سال نو تدارک دیده شده بود که 58 هزار نفر در زمان تحویل سال در این بقاع حضور داشته و از برنامه های آن بهره بردند.
وی تدارک اسکان موقت مسافران در 23 بقعه، برپایی ایستگاه صلواتی در جوار 24 بقعه، برگزاری نمایشگاه فرهنگی در کنار 38 بقعه، برنامه های سخنرانی با حضور روحانیان مستقرو 30 روحانی اعزامی در شبستان های 18 بقعه، برپایی مراسم ادعیه و مناسبتی در 26 بقعه، برگزاری نمازجماعت در 22 بقعه و برپایی خیمه معرفیت و پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره وقف در جوار 17 بقعه را از دیگر اقدامات در طرح آرامش بهاری ویژه نوروز در گلستان برشمرد.
در گلستان 123 بقعه متبرکه و پنج هزار موقوفه با 63 هزار رقبه وجود دارد.
استان گلستان با داشتن جاذبه های بکر گردشگری در حوزه طبیعی، تاریخی و زیارتی بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد قرار دارد و هر ساله در تعطیلات نوروز پذیرایی مسافران بی شمار از اقصی نقاط کشور است.
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.