غلیرضا هنرور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین چهار هزار و 843 مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس و ابزار و تجهیزات آرایشگاه ها، هتل ها و مراکز اقامتی و تفرجگاه ها، 90 مورد بازرسی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی از طریق سنجش با تجهیزات پرتابل انجام و بازرسی از سامانه های آبرسانی 996 مورد و بازرسی ها با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان 154 مورد بوده است.
وی اظهار داشت: برای متصدیان مراکز و اماکن غیربهداشتی 2 هزار و 770 مورد اخطار کتبی صادر، 406 مورد به مراجع قضایی و سازمان های مسئول معرفی و 67 مرکز نیز تعطیل شد.
دکتر هنرور تصریح کرد: در راستای نظارت بهداشتی بر آب آشامیدنی 9 هزار و 620 مورد آزمایش کلرسنجی و هزار و 221 مورد نمونه برداری میکروبی انجام و همچنین به منظور نظارت بر کیفیت آب استخرها، اقدام به 197 مورد آزمایش کلرسنجی و 123 مورد نمونه برداری میکروبی شد.
به گفته وی؛ در زمینه نظارت بر ایمنی و سلامت مواد غذایی 327 مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و 104 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی بعمل آمد و همچنین مقدار 32 هزار و 238 کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف از محل های عرضه کشف و معدوم شد.
برنامه سلامت نوروزی در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی از اول اسفند 95 در گلستان آغاز و تا 15 فروردین همزمان با سراسر کشور ادامه دارد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.