مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : در بازرسی های بهداشتی امسال، 396 مورد از مراکز و اماکن بین راهی متخلف به مراجع قضایی معرفی و 156 مورد از آنها تعطیل شدند.

 

به گزارش جماران، «رضا غلامی» در تشریح بازرسی های انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط افزود: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون، بازرسان بهداشت محیط این وزارتخانه ، 940 هزار مورد بازرسی بهداشتی را در کشور انجام داده اند و در جریان این بازدیدها، 14 هزار مرکز و مکان متخلف، به مراجع قضایی معرفی شده اند.
او ادامه داد: همچنین بازرسان بهداشت در مدت یاد شده، 690 هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، 181 هزار مورد بازرسی از مراکز عمومی حساس مانند هتل ها، مراکز اقامتی، آرایشگاه ها و ...، 22 هزار مورد بازرسی از اماکن بین راهی، 36 هزار مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و 12 هزار و 400 مورد بازرسی از مراکز عرضه قلیان در سطح کشور انجام داده اند.
غلامی در ادامه از کشف و معدوم سازی یک هزار و 389 تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در کشور توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در مجموع تا امروز، 14 هزار مرکز و مکان متخلف از نظر بهداشتی به مراجع قانونی معرفی شده اند.
مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت یادآور شد: بازرسان بهداشت محیط همچنین 531 هزار مورد کلرسنجی، 28 هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 44 هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی را انجام دادند.
وی تصریح کرد: در بازرسی های بهداشتی امسال، 396 مورد از مراکز و اماکن بین راهی متخلف به مراجع قضایی معرفی و 156 مورد از آنها تعطیل شدند.
به گفته وی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون برای 215 هزار نفر از افراد در مشاغل و صنوف مختلف، کارت بهداشت صادر شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.