رضا خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ملی سلامت نوروزی همزمان با دیگر شهرهای کشور از اول اسفند امسال در گالیکش نیز آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز 96 ادامه دارد.
وی افزود: از ابتدای طرح تاکنون 1150 مورد بازرسی توسط بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گالیکش از واحدهای صفنی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان انجام شده است.
خسروی، انجام 200 مورد کلرسنجی و پایش سلامت آب شرب مناطق شهری و روستایی و تاسیسات آبرسانی را از دیگر اقدامات بازرسان طرح سلامت نوروزی در گالیکش دانست و اضافه کرد: هم اکنون یک هزار واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، زیارتی، تفریحی و مذهبی این شهرستان تحت نظارت و بازرسی مستقیم ناظرین بهداشت محیط است.
وی تصریح کرد: در اجرای طرح سلامت نوروزی، برخی ادارات و نهادهای گالیکش از جمله فرمانداری، اتاق اصناف، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، شهرداری و دامپزشکی با کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان همکاری دارند.
معاون شبکه بهداشت و درمان گالیکش یادآور شد: طرح سلامت نوروزی بیشتر با هدف حفظ و ارتقای سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی و کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با مواد غذایی درحال اجرا است.
خسروی گفت: دراین طرح بازرسان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22 شب به فعالیت نظارتی خود درچارچوب شرح وظایف ابلاغی و نیز نمونه برداری و سنجش مواد و غذایی و آشامیدنی ها با تجهیزاتی که همراه دارند، می پردازند.
وی با تاکید بر خرید نکردن شهروندان از فروشندگان دوره گرد مواد غذایی، از آنان خواست درصورت مشاهده مواد غذایی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته مراتب را با شماره تلفن 190 و 1490 درطول شبانه روز گزارش نمایند.
به گفته این مقام مسئول، در طرح سلامت نوروزی گذشته (نوروز 95) مقدار 2516 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم و 46 واحد صنفی متخلف نیز به مراجع قضایی گالیکش معرفی شدند.
شهرستان گالیکش با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.