به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد وحید قلفی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مدیریت تعاون روستایی گلستان در گرگان، اظهارداشت: این در حالی بوده که در گذشته بخش کشاورزی فقط موظف به تولید بود.
وی افزود: امروز تکمیل زنجیره تامین در بخش کشاورزی یکی از ماموریت های جدی تعاونی روستایی محسوب می شود زیرا این سازمان شبکه گسترده و پراکنده ای در سطح کشور دارد و قادر به انجام این ماموریت است.
قلفی با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری در سیاست های کلی، برنامه دولت تدبیر و امید و وزارت جهادکشاورزی نیز توجه جدی به بخش کسب و کار کشاورزی به ویژه در حوزه بازرگانی محصولات است،گفت: اگر می خواهیم این ماموریت توسط سازمان تعاون روستایی شکل عملیاتی گیرد، لازم است حمایت قانونی از حوزه تعاونی ها به ویژه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شود.

*گلستان در حوزه فراملی بازرگانی کشاورزی فعال شود
عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی گفت: با توجه به ظرفیت های خوب گلستان در حوزه تولید محصولات کشاورزی، این استان در حوزه بازرگانی فرامرزی نیز فعال شود.
وی افزود: استان گلستان ظرفیت این را دارد که بخشی از محصول های تولیدی کشاورزی خود را در بازار فراملی از طریق شبکه و اتحادیه تعاون روستایی ارائه کند.
قلفی بر استمرار نظام های صنفی و بهره برداری که حزو ماموریت سازمان تعاون روستایی کشور است، در گلستان تاکید کرد و گفت: اکنون این استان در استمرار نظام صنفی تعاون روستایی از استان های موفق در کشور به شمار می رود.
محمد تقی رجایی مدیر پیشین تعاون روستایی گلستان نیز با ارائه گزارشی ، اظهارداشت: حمایت جدی از تعاون روستایی می تواند نقش به سزایی در توسعه استان گلستان داشته باشد.
وی گفت: اگر می خواهیم به توسعه کشاورزی گلستان کمک کنیم باید تعاون روستایی، حمایت شود.
حکیم گلدی زاده سرپرست جدید تعاون روستایی گلستان نیز در سخنانی بر استفاده از ظرفیت تعاونی های زیرپوشش این مدیربت در استان با خارج کردن از شکل سنتی و روزآمد کردن آن تاکید کرد.
در این مراسم، نمایندگان مردم چهار حوزه انتخابیه 'مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه'، 'کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان'، 'آزادشهر و رامیان' و 'گنبدکاووس'، معاون استاندار و شماری از مدیران دستگاه های شرکت داشتند.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای 650 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی وجود دارد که از قطب های مهم تولید محصول در کشور به شمار می رود.
طبق گزارش مدیریت تعاون روستایی گلستان، 270 تشکل شامل شرکت های تعاون روستایی، زنان، تعاونی تولید، تعاونی کشاورزی، زنبورداران، کمباین داران، دامداران، اتحادیه های استانی و شهرستانی با 165 هزار عضو در این استان وجود دارد و در زمینه تولیدات بخش کشاورزی فعالند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.