حجت الاسلام رضا فرامرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر به مناسبت هفته قرآن و عترت گفت: فراگیران قرآن از طریق 25 خانه قرآن و یک موسسه قرآنی، روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم را فرا گرفتند.
وی افزود: تربیت 19مربی آموزش های مقدماتی و تخصصی قرآن کریم و صدور گواهی پایان دوره مربیگری برای آنها از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی گالیکش در 2 سال گذشته است.
فرامرزی یاداور شد: در خانه های قرآنی، کلاس های 2ماهه برای سنین پایین دختران و پسران و نیز بانوان بزرگسال و در موسسه قرآن نیز در هر سال دو کلاس برای بانوان برگزار می شود.
وی یادآور شد: به منظور اشاعه فرهنگ مسایل شرعی، عترت و معنویت همه ساله در ماه های رمضان و محرم و مناسبت های مذهبی دیگر، علاوه بر روحانیون ثابت و بومی، تعداد 30 تا 40 روحانی دیگر نیز به مساجد شهر و روستاهای شهرستان اعزام می شوند.
وی برگزاری هفت هزار مجلس سخنرانی و مصیبت خوانی اهل بیت (ع) و بیان بیش از 3 هزار مسئله شرعی را ازدیگر اقدامات
اداره تبلیغات اسلامی گالیکش در 2 سال گذشته ذکر کرد.
بر اساس دستورالعمل برگزاری هفته های قرآن و عترت در استان های کشور، زمان برگزاری این هفته، با توجه به اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان تعیین و برگزار می شود و امسال در استان گلستان 29 بهمن تا پنجم اسفند به عنوان هفته قرآن و عترت و تعیین شده است.
در شهرستان گالیکش که در شرق استان گلستان واقع است، 52 مسجد اهل تشیع، 25 مسجد اهل سنت، 11 خانه عالم، 54 هیات مذهبی برادران و 50 هیات مذهبی خواهران وجود دارد.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.