به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست شورای قرآن و مساجد در استانداری خوزستان در اهواز بیان کرد: قرآن در جامعه ما مهجور مانده است و آن طور که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود.
وی افزود: با توجه به جمعیت و پراکندگی خوزستان و در معرض خطر و توطئه‌ها و آسیب بودن باید بیشتر انس با قرآن آن هم با نگاه به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را ترویج دهیم.
استاندار خوزستان گفت: سعی شود مسایل و موضوعات قرآنی در خوزستان بسط و گسترش داده شود چرا که جای کار بسیاری در این زمینه در خوزستان وجود دارد.
وی در ادامه درباره اعتبار یک میلیارد و 500 میلون ریال مربوط به فعالیت های قرآنی در حساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که تاکنون هزینه نشده اظهارکرد:کمیته‌ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان و سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل و پیرامون این اعتبار تصمیم گرفته شود.
شریعتی با اشاره به فعالیت اتحادیه های قرآنی در سطح خوزستان گفت: در حوزه قرآن 2 اتحادیه داریم که از آنها می‌خواهیم برنامه های یک ساله خود را مطابق با بضاعت و توان استان ارایه دهند.
وی افزود: دستگاه های مختلف عملکرد فعالیت‌های قرآنی انجام شده خود را به شورای عالی قرآن گزارش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه توسعه قرآن کریم، آموزش و پرورش در سال های اخیر فعالیت بسیاری داشته گفت: 57 مرکز دارالقرآن در خوزستان کار خود را در آموزش و پرورش خوزستان دنبال می کنند.
محمد تقی زاده با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش خوزستان در سه سال گذشته رتبه نخست کشور را در حوزه قرآنی کسب کرده افزود: این اداره کل به عنوان کارگروه مسابقات کشوری انتخاب شده و در اکنون نیز مسابقات کشوری در سه قطب خوزستان در حال برگزاری است که پنج هزار و 200 دانش آموز در آن شرکت کرده اند.
وی گفت: پرداختن به هویت دینی، مذهبی و فرهنگی باید فصل اول کتاب دانش آموزان و فصل نخست زندگی هر فردی در جامعه باشد چرا که اگر شناخت عمیق در این حوزه ایجاد شود در سایر زمینه ها مشکلی نخواهیم داشت.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با بیان این که چهار میلیارد و 600 میلیون ریال به کانون های فرهنگی مساجد این استان کمک شده اظهار کرد: یک میلیارد و 500 میلیون ریال در حساب اتحادیه باقی مانده که حدود هشت نشست با دفتر نمایندگی ولی فقیه، سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان مربوطه برگزار کردیم تا آن را برای گسترش فعالیت های قرآنی توزیع کنیم به هر صورت باید این اعتبار را توزیع کنیم تا امکان جذب اعتبارات جدید را داشته باشیم.
7164 / 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.