به گزارش یکشنبه شب ایرنا از استانداری، متن کامل پیام دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان به این شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر جانسوز درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، شاگرد مبارز امام راحل عظیم الشأن و یار دیرین انقلاب اسلامی و رهبری، دلها را داغدار کرد.
رجلی آهنین و آهنین ساز که سالها عمرش را خالصانه در راه اهداف انقلاب اسلامی، چون شمع، در طبق ایثار سپری کرد.
اینجانب به عنوان خادمی کوچک، این ضایعه دردناک را به محضر امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و همینطور بیت شریف ایشان و هم استانی های عزیز تسلیت عرض می کنم و از ساحت کبریایی، علو درجات را برای این عزیز سفر کرده خواهانم.
والسلام علیکم و رحمه الله حسن صادقلو استاندار گلستان
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در گفتگویی ضمن تسلیت ارتحال آیت‎الله هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آن مرحوم از استوانه‎های قدیم انقلاب بودند. از سال‎های قبل از انقلاب آشنایی که با ایشان داشتیم همیشه ایشان را از ارادتمندان به حضرت امام راحل و رهروان راه امام می‎دانیم و می‎دیدم.
در گفتگوی امام جمعه گرگان که در کانال ایشان بازتاب یافته، آمده است: هاشمی رفسنجانی چه بسیار ناراحتی‎ها، شکنجه‎ها، زندان‎ها و تبعیدهایی را قبل از انقلاب را به جان و دل خریدند و در راه انقلاب اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نداشتند و از کسانی بودند که واقعا مورد اعتماد امام بودند و بعد از پیروزی انقلاب نیز در همه صحنه‎ها از اوایل انقلاب واقعا هیچ کجا دریغ نداشتند، در هر صحنه‎ای که نیاز به ایشان بود حضور پیدا می‎کردند خالصانه و مخلصانه زحمت می‎کشیدند.
نماینده ولی‎فقیه در گلستان از آیت‎الله هاشمی به‌عنوان یکی از انقلابیون راستین به معنای واقعی کلمه یاد کرد و گفت: ارتباط ایشان با امام راحل و مقام معظم رهبری هیچ تفاوتی نداشت، همان ارادتی که نسبت به امام داشتند همان ارادت را نیز نسبت به رهبر معظم انقلاب داشتند خودشان نیز این جمله را ابراز کردند «هیچ‎کس به اندازه من و مقام معظم رهبری به یکدیگر نزدیک نیستیم، عشق‎ام مقام معظم رهبری است».
آیت الله نورمفیدی درگذشت هاشمی رفسنجانی را ضایعه‎ای دردناک برای امت اسلامی دانست و افزود: انقلاب شخصیت بزرگی را از دست داد.
به گزارش ایرنا هاشمی رفسنجانی متولد سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان و از پیشگامان انقلاب اسلامی به دلیل عارضه قلبی امشب در بیمارستان شهدای تجریش دار فانی را وداع گفت.
مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، موسس جامعه روحانیت مبارز، ریاست شورای عالی دفاع و فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام راحل، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶، ریاست مجلس خبرگان رهبری بین سال های 86 تا 90 و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در کارنامه هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی دیده می شود.
2729

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.