عبدالمحمد زاهدی یکشنبه شب با تسلیت رحلت جانگذار آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت الله هاشمی فسنجانی از نزدیک‌ترین یاران امام خمینی(ره) در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی بود و در این راه فعالیت‌های جدی و تاثیرگذار زیادی داشت.
به گفته وی، او سال‌ها بخاطر اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی در زندان و تبعید بود و زمانی هم که از زندان رژیم طاغوت آزاد شد باز هم یار و مددکار خانواده‌های زندانیان بودند و زمانی که امام خمینی(ره) به ترکیه و عراق تبعید شدند راه امام را دنبال و پیام رهبرکبیر انقلاب را در مجامع مختلف نشر می‌داد.
استاندار کردستان با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین از دوستان نزدیک رهبر معظم انقلاب هم بود، افزود: در اوایل انقلاب مرحوم شهید بهشتی، آیت الله رفسنجانی و رهبر انقلاب را سه یار اصلی امام و مردم می‌دانستند.
زاهدی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی تاثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران بود، ادامه داد: وی به گردن همه ملت ایران حق دارد چرا که همه عمرش را در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سپری کرد.
به گفته وی در همه سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین هدف آیت الله هاشمی رفسنجانی حفظ نظام و تثبیت آن بود و همواره در جهت وحدت بین جریانات سیاسی گام بر می‌داشت.
زاهدی در پایان عنوان کرد: هر چند آیت الله رفسنجانی از بین ما رفته‌اند اما دیدگاه ایشان همواره مورد توجه ملت ایران خواهد بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار امام و رهبری امشب در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، دو دوره رییس جمهور، سه دوره رییس مجلس شورای اسلامی و سالها رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و یکی از شخصیتهای تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.
پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه - پس فردا - در تهران طی مراسمی تشییع خواهد شد.
3034/ 1908
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.