به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی یکشنبه شب در پیام تسلیت خود آورده است: ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همراه همیشگی رهبر معظم انقلاب سبب تألم و تأثر شد.
وی در پیام خود یادآور شده است: شخصیتی که از نخستین پیوستگان به تفکر سیاسی و اجتماعی امام راحل و خود در زمره اندیشمندان تفکر انقلاب اسلامی بود.
نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در پیام خود افزوده است: درک صحیح از نیاز زمان و جهاد و مبارزه و تحمل زندان و تبعید قبل از انقلاب و پذیرش مسئولیت های خطیر در عرصه های مختلف پس از پیروزی انقلاب، چه در دوران سخت آغاز پیروزی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی و چه در دوران هجوم جهان استکبار در شکل جنگ صهیونیستی علیه ایران اسلامی ، چه در دوران سازندگی و در مأموریت های محوله از جانب رهبر عظیم الشأن از اوی چهره ای خدوم ساخته و پیوسته با عزم و جدیت و نشاط در خدمت به اسلام و مسلمین بود.
آیت الله ملک حسینی در این پیام آورده است: این ضایعه را به رهبر فرزانه انقلاب و مردم عزیز میهن اسلامی و دوستان و خانواده آن جهادگر نستوه تسلیت می گویم و برای وی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت دارم.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام راحل و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، موسس جامعه روحانیت مبارز، ریاست شورای عالی دفاع و فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام ، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در 2 دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 ، ریاست مجلس خبرگان رهبری بین سال های 86 تا 90 و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه درخشان خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی امشب در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
پیکر این مجاهد نستوه و یارصدیق امام راحل و رهبری صبح روز سه شنبه - 21 دی- طی مراسمی تشییع خواهد شد.
هیات دولت به مناسبت درگذشت ناگهانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه هفته جاری را تعطیل عمومی اعلام کرد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
3016/8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.