جان علی قورچایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرداخت این میزان تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون بوده که در نتیجه آن برای 229 نفر شغل ایجاد شده است.
وی افزود: تسهیلات پرداخت شده، هشت میلیارد ریال بیشتر از میزان سهمیه ابلاغی این صندوق درسال جاری می باشد.
قورچایی بابیان اینکه هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات برای اشتغالزایی ازسوی صندوق کارآفرینی امید نیست، اضافه کرد: کارمزد این تسهیلات چهار درصد و حداکثر سقف آن نیز یک میلیارد ریال با باز پرداخت 36 تا 60 ماهه و دوره تنفس 2 تا 6 ماه است.
وی تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید موسسه خصوصی نیست بلکه موسسه ای دولتی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است که در گذشته صندوق مهر امام رضا (ع) نام داشت.
رئیس صندوق کار آفرینی امید گنبدکاووس یادآور شد: این صندوق متولی و حامی کسب و کارهای خرد و متوسط با پرداخت تسهیلات درقالب قرض الحسنه در زمینه های خود اشتغالی، پشتیبانی مشاغل خانگی، کار آفرینی، حمایت از برند کالای ایرانی و زنجیره تکمیل تولید است.
قورچایی همچنین از عقد تفاهم نامه صندوق مرکزی با برخی ادارات و نهادها از جمله میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، شیلات، سازمان زندان ها و حمل و نقل و پایانه ها برای معرفی متقاضیان خوداشتغالی خبر داد.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید همچنین در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با محوریت هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه به متقاضیان دراین حوزه نیز از 100 میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می کند.
قورچایی از پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان هر نفر 100 میلیون ریال خبر داد و اضافه کرد: درصورت تکمیل پرونده متقاضی و تامین وثیقه های لازم ظرف سه روز تسهیلات ازدواج پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: این صندوق از ابتدای امسال تاکنون به 50 نفر از جوانان تسهیلات ازدواج پرداخت کرده است.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.