مهدی زندیه وکیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : علاوه بر این تسهیلات، 200 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز برای تخریب، بازسازی و نوسازی واحد های فرسوده و آسیب پذیر در برابر زلزله که در این حادثه خسارت دیدند، پرداخت می شود.
وی با بیان این که به دنبال وقوع زلزله گروه ‌های امدادی و بازسازی وارد منطقه شده و پس از فعالیت‌های امدادی، رسیدگی به آسیب دیدگان آغاز شد، اظهار داشت : خوشبختانه با توجه به این که بسیاری از واحدهای این منطقه با دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی در گذشته مقاوم سازی شد در این زلزله آسیب ندیدند و فقط واحدهای قدیمی و گلی و خشتی و غیر مقاوم دچار خسارت شدند.
زندیه وکیلی با بیان این که این زلزله به بیش از 850 واحد مسکونی روستایی و تعدادی مدرسه و واحدهای دامداری خسارت وارد کرد، خاطرنشان کرد : در این زلزله، ساختمان این واحدها و نازک کاری آنان دچار ترک خوردگی شده بود و مردم احساس ناامنی می کردند، بنابراین کار اسکان موقت آنان انجام و هلال احمر چادرهایی را در اختیار گذاشته و وسایل و امکانات گرمایشی فراهم شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اضافه کرد: در بازدید معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرار شد علاوه بر پرداخت وام بلاعوض، تسهیلات قرض الحسنه 200 میلیون ریالی هم برای تخریب و بازسازی و نوسازی واحدهای قدیمی، غیر مقاوم و آسیب پذیر در برابر زلزله اختصاص یابد و روند آن در حال انجام است و به زودی عملیاتی می شود.
زندیه وکیلی ادامه داد : بنا بر اعلام مسوولان، تا یک یا 2 ماه آینده، سقف این تسهیلات به 250 میلیون ریال افزایش می یابد.
وی تصریح کرد : علاوه بر این، تهیه نقشه و نظارت بر ساخت و ساز این واحدها، هزینه های صدور پروانه ساختمان، آوار برداری برای این واحد ها رایگان است و از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود.
زندیه وکیلی تاکید کرد : امیدواریم با اقدام جهادی، همه واحدهای غیر مقاوم و آسیب پذیر در برابر زلزله این منطقه هر چه سریع تر تخریب و نوسازی شود.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به قدرت 4.9درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 12:30 دقیقه روز چهارشنبه هفته گذشته، روستای نردین و چند روستای دیگر بخش کالپوش شهرستان میامی را لرزاند.
این زلزله خوشبختانه خسارت جانی نداشت، اما به تعداد زیادی از واحدهای مسکونی که بیشتر آن ها خشت و گلی بودند، خسارت هایی وارد کرد.
روستای نردین ازتوابع بخش کالپوش شهرستان میامی، هزار و 400 خانوار و جمعیتی بالغ بر4 هزارنفر دارد و در110 کیلومتری شمال شرق شهرستان میامی واقع است.
شهرستان بیش از 50 هزار نفری میامی در شرق استان سمنان واقع شده است.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.