حسین رشیدی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هیات بیلیارد گلستان قبل از بروز مشکل با فدراسیون طرح های فراوانی برای توسعه زیرساخت ها و کشف استعدادهای جدید انجام داد و موفقیت های زیادی هم در این بخش کسب کرد.
وی بیان کرد: یکی از این اقدامات راه اندازی آکادمی بیلیارد در شهر گرگان با 4 میز استاندارد بود که نتیجه آن افزایش تعداد ورزشکاران حرفه ای در رده های سنی گوناگون بود.
رییس هیات بیلیارد و بولینگ گلستان افزود: برگزاری لیگ بیلیارد استان با حضور 10 تیم و تمرکز برای تقویت بخش زنان دیگر اقدامات هیات برای توسعه هر چه بیشتر این رشته در شهرهای منطقه و کشف استعدادهای جدید بود اما این تلاش ها با اقبال و توجه فدراسیون همراه نشد.
رشیدی ادامه داد: فدراسیون این اتفاقات خوب و زیربنایی را با بی مهری پاسخ داد و از کنار همه آن ها بی تفاوت عبور کرد که نشانه آن پرداخت نشدن حتی یک ریال در این 4 سال و حضور نیافتن رییس فدراسیون در گلستان بود.
وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای هیات بیلیارد گلستان نداشتن توقع مالی از فدراسیون بود، اظهار کرد: بیلیارد رشته ای نیست که مانند دیگر ورزش ها همچون فوتبال، والیبال و کشتی دارای برند اجتماعی بوده و بتواند حامیان مالی را به سمت خود بکشاند اما در عین حال با تلاش فراوان نظر چند علاقمند به کمک مالی را جذب کرده و هزینه های هیات در اجرای طرح های مورد نظر را تامین کردیم.
رشیدی اظهار کرد: انتظار حضور رییس فدراسیون در گلستان حداقل انتظار ورزشکاران این رشته در استان بود که متاسفانه عملی نشد و بیان این مشکلات گلستان را در مقابل فدراسیون قرار داده است.
وی افزود: پس از بروز این مشکل حداقل توجه فدراسیون نیز از هیات گلستان قطع و پس از آن دیگر هیچیک از طرح های استان که برنامه های عملیاتی برای رونق بخشیدن بیشتر این رشته در سطح منطقه بود؛ مورد توجه قرار نگرفت.
رییس هیات بیلیارد و بولینگ گلستان ادامه داد: نمی توان گفت فدراسیون کاری برای بیلیبارد کشور انجام نداده اما خروجی همه تلاش ها و صرف بودجه ها فقط معطوف به 2 ورزشکار شده و بقیه سرمایه های این رشته به بهانه های گوناگون نادیده گرفته شدند.
رشیدی گفت: بیان این انتقادات و مشکلات فقط از طرف هیات گلستان مطرح نشد بلکه بسیاری از استان های مدعی بیلیارد کشور مانند خوزستان که دارای سابقه فراوان هستند هم از این بی برنامگی ها انتقاد و گلایه دارند.
وی به ناتوانی فدراسیون در برگزاری لیگ کشوری اشاره کرد و گفت: در شرایطی که لیگ استان گلستان را در مدت شش ماه و به صورت منظم برگزار و نتایج مناسبی گرفتیم، فدراسیون ناتوان از اجرای لیگ آن را در مدت 2 هفته برگزار کرد و اعتراض استان های شرکت کننده در سازماندهی نامناسب آن را هم نادیده گرفت.
رییس هیات بیلیارد و بولینگ گلستان بیان کرد: پیش از شروع مشکلات با فدراسیون روند فعالیت های هیات بیلیارد گلستان صعودی و روبه رشد بود و در مدت 2 سال فعالیت به نتایج امیدوار کننده ای هم رسیده بودیم.
رشیدی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 60 ورزشکار زن و مرد در شهرهای استان گلستان این رشته را به صورت تخصصی و حرفه ای دنبال می کنند که از این تعداد 12 نفر دارای رتبه بالا در کشور و از مدعیان کسب عنوان قهرمانی ایران هستند.
وی افزود: روند توسعه بیلیارد در گلستان به گونه ای است که در 28 روستای استان باشگاه های خصوصی مشغول فعالیت بوده و این رشته در میان روستاییان هم به تفریحی همیشگی تبدیل شده است.
3091 /6203
* خبرنگار: میثم محسنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.