اعلام خروج گلستان از وضعیت قرمز شیوع کرونا و آبی و زرد شدن اغلب شهرها پس از چند هفته، به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم انجامید که نتیجه آن سیر صعودی دوباره ابتلا به کووید ۱۹ در گلستان است.

تلاش مدافعان سلامت بخش کرونا بیمارستان کوثر کرج. عکس: ایکنا،

به گزارش جماران، ایرنا نوشت: شلوغی دوباره تالارهای عروسی، برپایی مجالس جشن و عزای خانگی، ازدحام بازارهای هفتگی، پاساژها و مراکز خرید، ترافیک دوباره معابر و شلوغی تفرجگاه های استان از جمله نشانه‌های ساده انگاری مردم برای اجرای پروتکل های بهداشتی است.

از سوی دیگر برگزاری جلسه با حضور تعداد روسا و مدیران کل و نشست های خبری با حضور زیاد خبرنگاران در محیط های کوچک، از جمله نشانه های کاهش سطح رعایت شیوه نامه ها در دستگاه های اجرایی است.

در وصف کم توجهی مدیران به رعایت شیوه نامه های بهداشتی همین مثال کافی است که در یکی از ادارات کل جلسه‌ای با محوریت جوانان برگزار شد که در آن افزون بر ۶۰ نفر در محیطی کوچک چند ساعت بدون رعایت فاصله گذاری نشسته و به تبادل نظر پرداختند.

علی اسفندیاری از شهروندان گلستانی به ایرنا گفت : روند رو به صعود شیوع کرونا دوباره آغاز شده و بدون همراهی و رعایت مردم این فرایند قابل کنترل نیست.

وی بیان کرد: کارشناسان همواره اعلام می کنند که کانون اصلی اپیدمی این ویروس، تجمعات است و برپایی دورهمی‌های خانوادگی و میهمانی‌ها سبب رشد دوباره ابتلا به کرونا می شود اما شنیدن این حرف‌ها انگار برای برخی مردم ارزش زیادی ندارد.

شریفه بهلکه یک شهروند گرگانی هم گفت : در روزهای اخیر تالارهای عروسی دوباره شلوغ شده حتی در همسایگی ما یک مراسم عروسی در خانه با حضور زیاد مهمانان برگزار شد.

وی بیان کرد: میزبان این مراسم عروسی از ما هم برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود اما به دلیل خطر شیوع کرونا در این جشن شرکت نکردم.

وی گفت : در خودروهای حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها هم فاصله گذاری اجتماعی حذف شده و راننده و مسافران نسبت به اجرای آن توجهی ندارند.

هادی حق شناس استاندار گلستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت پرهیز از اجرای نشست های غیرضروری در دستگاه ها و ادارات گفت :بهره مندی از فن آوری ها و اینترنت برای برگزاری جلسات آن لاین باید همچنان مورد توجه و اولویت مسوولان همه نهادها و دستگاه ها قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان هم از افزایش ۵ درصدی ابتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت : در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند که در این تعداد حال ۳۸ نفر وخیم است.

عبدالرضا فاضل با تاکید بر ضرورت قطع دورهمی های خانوادگی به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گلستان از مردم خواست تا حد امکان محدودیت کرونایی تعیین شده توسط ستاد ملی مقابله با این بیماری را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اگر مردم گلستان از رفت و آمدهای غیرضروری و دورهمی خانوادگی پرهیز نکرده و شیوه نامه های بهداشتی را جدی نگیرند خطر ورود موج چهارم شیوع این بیماری در استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.