رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نسبت به عادی انگاری کرونا از سوی مردم هشدار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین معتقد است که عادی فرض کردن شرایط از سوی مردم می تواند به سرعت وضعیت شهرها را به حالت سابق بازگردانده و اوضاع را قرمز کند.

به گزارش جماران، دکتر پیمان نامدار در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افزایش قابل توجه انجام تست گیری و پاسخ دهی سریع آن با افزایش مرکز تشخیص و درمان کرونا، در کنار اعمال محدودیت های هوشمند و اجرای طرح شهید سلیمانی به بهبود شرایط کمک کرده و وضعیت استان قزوین را مانند بسیاری دیگر از نقاط کشور از قرمز و نارنجی به رنگ زرد و آبی تغییر داده و امیدواریم که این روند ادامه یافته و به وضعیت سفید و بی خطر برسیم.

وی با بیان اینکه از شهروندان تقاضا داریم تا همچنان پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله مناسب با سایر افراد را جدی بگیرند،افزود: قرارگیری در وضعیت زرد و آبی به معنای رفع خطر نیست و اگر مردم شرایط را عادی بپندارند احتمال بازگشت به وضعیت قرمز وجود دارد.

این مسوول گفت: پرهیز از اجتماع و گردهمایی، استفاده از ماسک بهداشتی سه لایه، حفظ فاصله حداقل ۲ متری از افراد و عدم حضور در محیط های بسته و بدون تهویه که افراد دیگر در آن حضور دارند و خودداری از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی و شست و شوی مستمر آنها با آب و صابون همچنان از مهم ترین و بهترین های راه های پیشگیری از کرونا به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: افرادی که احساس بیماری می کنند و علائمی مانند تب، سرفه و گلودرد و کوفتگی بدن دارند باید ارتباط خود با دیگران را قطع کنند و به سرعت برای انجام تست اقدام کنند و در صورت مثبت شدن تست آنها ۱۴ روز کامل قرنطینه باشند.

نامدار با بیان اینکه شهرهای استان به میزان کافی به مراکز تشخیص و تست گیری کرونا تجهیز شده اند،افزود: افراد با علائم بیماری در صورت مراجعه به این مراکز و مثبت شدن تست شان توصیه های لازم را برای درمان و بهبودی و قرنطینه دریافت می کنند و کسانی که دارای حال بد باشند نیز با تشخیص پزشکان مستقر در این مراکز در بیمارستان ها بستری می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.