جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین امروز(سه شنبه 18 آذر ماه) اعلام کرد: به دلیل همراهی و همکاری مردم وضعیت کرونا در این استان نارنجی شده است.خرو

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: به دلیل همراهی و همکاری مردم، بازار، کسبه و اصناف وضعیت استان در مجموع در وضعیت «نارنجی» قرار دارد. به غیر از شهرستان بوئین زهرا که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، منوچهر حبیبی با بیان این که روزهای دوشنبه هر هفته وزارت بهداشت و درمان آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها را اعلام می‌کند، اظهار کرد: بر اساس این اعلام وضعیت، به دلیل همراهی و همکاری مردم، بازار، کسبه و اصناف وضعیت استان در مجموع در وضعیت «نارنجی» قرار دارد. به غیر از شهرستان بوئین زهرا که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

این مسئول ادامه داد: بر اساس وضعیت نارنجی، هم مشاغل گروه یک و هم گروه ۲ امکان فعالیت دارند، ضمن این که این اعلام وضعیت برای استان از شنبه هفته آینده اجرایی خواهد شد. در نشستی که با روسای اتاق اصناف شهرستان‌های استان داشتیم، مقرر شد برخی از مشاغل ضروری گروه ۲ به صورت محدود فعالیت داشته باشند.

حبیبی عنوان کرد: توقع ما از بازار، کسبه و اصناف این است که به مانند روزهای گذشته این چند روز باقی‌مانده محدودیت‌ها را نیز با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا همکاری لازم را داشته باشند تا از روز شنبه فعالیت‌ها در سطح ۲ نیز به‌طور کامل آغاز شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین خاطرنشان کرد: ترددهای ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در وضعیت نارنجی نیز ممنوع است، ورود خودرو از استان‌ها با وضعیت نارنجی به سایر استان همچنان ممنوع خواهد بود و ورود پلاک‌های غیربومی نیز به این استان‌ها ممنوع است.

وی با بیان این که وضعیت نارنجی، به معنای وضعیت عادی نیست گفت: در استان‌های همجوار، خصوصاً گیلان و مازندران برخی از شهرستان‌ها کانون جدی بیماری کرونا هستند، خصوصاً شهرستان رودبار که در همسایگی استان ما است. درصورتی‌که پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود ممکن است مجدداً وارد شرایط قرمز بشویم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.