معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: مقدمات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان با جانمایی ۵۵ مرکز آماده شده و کشاورزان از بیستم اردیبهشت می توانند محصول تولیدی خود را تحویل این مراکز دهند.

محمدرضا افشار افزود: امسال قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده که این قیمت بر اساس پایه خرید با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت است.

به گفته وی سازمان جهادکشاورزی استان برآورد کرده از کشتزارهای کلزا استان ۱۰۶ هزار تن محصول برداشت شود.

معاون بازرگانی اداره کل غله و شرکت خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: کار خرید تضمینی گندم که بیشترین سطح زیر کشت محصولات پاییزه استان را شامل می شود، از ابتدای خرداد آغاز می شود و مقدمات جانمایی مراکز خرید استان در حال انجام است.

به گفته وی عملیات خرید این محصول تا اواخر مرداد ماه در استان ادامه می یابد.

افشار افزود: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم توسط دولت ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

مطابق گزارش اخیر آمنه جمشیدی رودباری معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان به ایرنا، در سال زراعی جاری سطح کشت پاییزه استان شامل ۳۵۰ هزار هکتار گندم، ۸۰ هزار هکتار جو و ۵۳ هزار هکتار کلزا بوده که برآورد برداشت محصول از این سطح توسط کارشناسان نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

استان گلستان ۲۴۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد که بیشتر آنان در بخش زراعت فعالیت دارند.

برآورد برداشت محصول گندم از مزارع زیرکشت گلستان نزدیک به یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن است.

همچنین خرید جو از کشاورزان گلستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام وابسته به سازمان جهادکشاورزی استان در خرداد ماه انجام می شود که برآورد تولید این محصول ۱۶۷ هزار تن است.

استان گلستان در تولید گندم، کلزا و جو رتبه های برتر را در میان استان های کشور دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.