منصور طعنه گنبدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث شهربازی با بخش خصوصی در قالب قرارداد "بی او تی" (BOT) نهایی شده و در آینده‌ای نزدیک ساخت آن آغاز می‌شود.

قرارداد بی او تی(BOT) به قراردادهای ساخت، بهره‌برداری، انتقال و واگذاری گفته می‌شود که در آن شرکت و یا مجموعه‌ای از شرکت‌ها پس از اخذ امتیاز، پروژه‌های سنگین مالی را اجرا خواهند کرد و پس از طی شدن بازه زمانی مشخص، از پروژه‌های مذکور نفع خواهند برد و سپس پروژه را به طوری که امکان فعالیت کامل بر روی آن وجود داشته باشد به صورت بلاعوض، به طرف دیگر واگذار می‌کنند.

شهردار گنبدکاووس همچنین از خرید کارگاه سنگ شکن و معدن ۵.۵ هکتاری متصل به آن با هزینه ۱۸ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: با این اقدام سالانه ۲۰ میلیارد ریال در هزینه های شهرداری صرفه‌جویی شد.

وی تعمیر و بازسازی کارخانه آسفالت با ظرفیت تولید ۱۲۰ تن در ساعت را از دیگر اقدامات زیربنایی شهرداری گنبدکاووس نام برد و اضافه کرد: تجهیزات این کارخانه مدت ها بلا استفاده رها شده بود که با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی تعمیر و راه اندازی شد.

شهردار گنبدکاووس از شناسایی ۱۶ نقطه گره ترافیکی و ۱۳ مورد نقطه مستعد آبگرفتگی خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای رفع این نقاط با اصلاح هندسی معابر، ایجاد دوربرگردان یا میدان و نیز احداث کانال یا لوله‌گذاری با قطر یک متر برای هدایت آبهای سطحی در حال انجام است.

طعنه گنبدی همچنین با یادآوری خسارت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی سیل پارسال به تاسیسات شهری گنبدکاووس افزود: برای جبران خسارت سیل پرداخت ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی و کشوری برای این شهرداری پیش بینی شده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: اعتبارات تخصصی در سه بخش بهبود عبور و مرور شهری و آسفالت معابر، لوله‌گذاری بتنی و احداث کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و اجرای دیوار حفاظتی در دو رودخانه گرگانرود و چهل چای واقع در قسمت شمالی و جنوبی شهر گنبدکاووس درحال هزینه است.

بودجه امسال شهرداری گنبدکاووس هزار و ۲۰ میلیارد ریال است.

شهر گنبدکاووس ۱۶۵ هزار نفر جمعیت و دو هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.