در این بازدید علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، قدرت الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استانداری و یدالله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز حضور داشتند.

بارش‌های گسترده باران طی روزهای اخیر موجب افزایش حجم آب ورودی به رودخانه خررود شده بود که در صورت طغیان و جاری شدن سیل خسارات سنگینی به شهرهای اسفروین و شال در حاشیه خود وارد می‌کرد.

با تلاش شبانه روزی شرکت آب منطقه‌ای استان، ستاد بحران، کارگاه‌های بخش خصوصی منطقه، اداره کل راهداری، بنیاد مسکن و فرمانداری تاکستان بعد از چهار روز تلاش و همت، سیل بند اسفرورین بر روی سیل مهیب خررود بسته شد.

متاسفانه این سربند طی روزهای گذشته بر اثر دستکاری برخی از کشاورزان منطقه تخریب شده بود که مجددا با همت و تلاش شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی و تدابیر و برنامه‌های ویژه مدیریت بحران مورد بازسازی قرار گرفت تا از بروز سیل برای شهرهای اسفرورین و شال جلوگیری به عمل آید.

شهر اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان و شهر شال از توابع شهرستان بویین زهرا است.

رودخانه خررود که از دامنه‌های جنوبی البرز سرچشمه می‌گیرد با ۸۳۶ کیلومتر طول یکی از بزرگترین سرشاخه‌های رود شور و دومین رودخانه استان از نظر حجم آورد و بزرگی حوزه است.

این رودخانه از کوه‌های گوی‌قزای و ارتفاعات قیدار در ۶۰ کیلومتری جنوب زنجان و منطقه آوج سرچشمه می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.