به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت سیلاب و مهندسی رودخانه یکی از اقدامات آب منطقه ای بوده که با هدف کاهش خسارت ها، آرامش عمومی و جلوگیری از وقفه در تولید انجام می شود.

حسینی افزود: هزار و ۳۶۰ کیلومتر تعیین حد و بستر رودخانه ها طی سال های گذشته، ۶۵۰ کیلومتر علامتگذاری حد بستر رودخانه ها و انجام مطالعات در زمینه تهیه نقشه های اجرایی مدیریت سیلاب در گرگانرود و قره سو و تعیین سیلابدشت ها با دبی برگشت های مختلف، بخشی از فعالیت های مهندسی رودخانه طی سال گذشته و امسال است.

وی گفت: در دو ماه تداوم سیل و آبگرفتگی اراضی در ابتدای سال ۹۸ حدود ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی و از ابتدای خرداد تا انتهای سال ۹۸ هم عملیات لایروبی در بیش از ۲۵۰ کیلومتر از رودخانه ها انجام شد که این روند در سال ۹۹ هم ادامه دارد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: از جمله برنامه های شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص انحراف آب سیلاب، اجرای سد آقدکش و کانال ها است که سد آقدکش حدود ۵۰ درصد، کانال قرنجیک در آق قلا حدود ۲۰ درصد و بند ولی هم تاکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در سال ۹۹ پیشرفت قابل توجهی در این پروژه ها را شاهد باشیم.

حسینی بیان کرد: یکی دیگر از محورهای کار شرکت، احداث و بهره برداری از سدها و شبکه ها است که با هدف افزایش محصولات کشاورزی، شیلاتی، آب صنعت، آب شرب و مدیریت سیلاب انجام می شود.

وی اضافه کرد: تا انتهای سال ۹۸، بدنه سد نرماب ۷۸ درصد و کل طرح حدود ۵۸ درصد پیشرفت داشت که در سال ۹۹ امیدوار هستیم بتوانیم بدنه سد را به حدود ۹۵ درصد و کل طرح را به ۷۰ درصد برسانیم.

حسینی گفت: شبکه قره سو – زرین گل در علی آبادکتول هم تا انتهای سال ۹۸ حدود ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید داریم در سال ۹۹ بتوانیم تا ۷۵ درصد پیشرفت طرح را شاهد باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.