آمنه جمشیدی رودباری امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولویت امهال وام به آندسته از کشاورزان خسارت از سیل تعلق گرفته که تسهیلات خرد (40 میلیون ریال به بالا) از بانک های عامل گلستان برای حمایت یا رونق کشاورزی دریافت کرده بودند.

امهال وام به معنای مهلت دادن بیشتر به بدهکار برای پرداخت بدهی است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تقدیر از همکاری بانکهای عامل استان گفت که بیشتر تسهیلات دریافتی کشاورزان سیل زده از بانک کشاورزی بوده است.

جمشیدی بیان کرد: کمک های اعتباری دولت و امهال وام کشاورزان سیل زده استان گلستان در سال جاری هم ادامه خواهد داشت.

طبق برآورد سازمان جهادکشاورزی گلستان ۱۸ هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان از سیل پارسال بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند. 

میزان خسارت اولیه وارده به بخش کشاورزی گلستان شامل زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش زراعی در ۳۱۷ هزار هکتار، دام، طیور، زنبور عسل و جایگاه دام و مرغداری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، تاسیسات زیربنایی از جمله جاده بین مزارع، منابع آبی، چاه و قنات ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، باغی و گلخانه یک هزار میلیارد ریال و آبزیان ۴۴۰ میلیارد ریال است.

بارش شدید باران، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از گلستان شد و خسارت‌های زیادی به بخش‌های گوناگون وارد و علاوه بر خسارت مالی، جان ۱۱ نفر از اهالی استان را گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.