وزیر جهاد کشاورزی به خسارت گسترده سیل به بخش کشاورزی دو استان مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: سیل 550 میلیارد تومان به بخش کشاورزی مازندران خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمود حجتی  که به همراه دو وزیر نیرو و راه برای بازدید و رصد خسارات سیل در استان مازندران به سر می برند؛ لحظاتی پیش در گفت و گو زنده با شبکه خبر درباره خسارات وارده به بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: شدت و حجم بارش بارندگی های اخیر خسارات زیادی را به اراضی کشاورزی، باغی ،دام ،طیور و آبزی پروری وارد کرد.

وی افزود: متاسفانه سیل اخیر موجب شد تا بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و زراعی استان کلستان و مازندران ،خسارت زیادی ببیند؛ در استان گلستان نزدیک به 100 هزار هکتار از اراضی زیر آب رفت و وضعیت مازندران نیز از شرایط خوبی برخوردار نیست.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش زراعی 107 میلیارد تومان، باغبانی 266 میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان 67 میلیارد تومان، آب و خاک و امور زیربنایی 115 میلیارد تومان و در مجموع 550 میلیارد تومان در استان مازندران برآورد شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک های بلاعوض ، حمایت های دولت ،به جبران بخشی از خسارت های وارده کمکی کنیم.

حجتی گفت: متاسفانه سیل خسارات زیادی به استخرهای آبزی پروری ،خزانه های برنج که آماده برای نشا برنج می شدند ؛ وارد کرد.

وی تصریح کرد: محصولات زراعی خسارت دیده شامل گندم، جو و کلزا و باغات خسارت دیده عمدتا مرکبات و سیاه ریشه ها بوده است.

وی افزود:تلفات دام در استان مازندران دو هزار و 331 راس و خسارت به 12 واحد مرغداری و 10واحد پرورش ماهی برآورد شده است.

همچنین خسارات وارده در استان گلستان در بخش زراعی 760 میلیارد تومان، باغبانی 120 میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان 60 میلیارد تومان و آب و خاک و امور زیر بنایی 150 میلیارد تومان و در مجموع در این استان 1090 میلیارد تومان خسارت ارزیابی شده است.

براثر حادثه سیل اواخر اسفندماه 97 در مازندران به بیش 6 هزار و 200 واحد مسکونی، 7 هزار سردهنه کشاورزی و تاسیسات زیرساختی از جمله ابنیه راه‌ها خسارت وارد شد و 5 نفر نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.