غلامعلی نورا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در بخش زراعی، به مزارع گندم، جو و کلزا در سطح 53 هزار و 300 هکتار به مقدار 40 درصد خسارت وارد شد که مبلغ ریالی آن 508 میلیارد و 861 میلیون ریال است.
وی افزود: باران سیل آسا به 350 هکتار از باغات و 350 هکتار کشت های زیرپلاستیک به ترتیب 50 و 80 درصد خسارت وارد کرد که برآورد ریالی آسیب های وارده به این دو بخش 337 میلیارد و 521 میلیون ریال است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس خسارت وارده به گلخانه در سطح پنج هزار مترمربع، یک واحد پرورش شتر مرغ و دو واحد مرغداری را از 30 تا 50 درصد اعلام کرد و گفت: هشت میلیارد و 500میلیون ریال مجموع خسارت وارده به این سه بخش است.
وی گفت: بر اثر بارندگی های سیل آسا به دو واحد دامداری صنعتی و سنتی 50 راسی و 100راسی از 20 تا 100درصد با برآورد چهار میلیارد ریال خسارت وارد شد
نورا از تخریب جاده بین مزارع به طول 120 کیلومتر و چهار دهنه پل، کانال آبیاری و زهکشی به طول 200 کیلومتر و 20 مورد ایستگاه پمپاژ و موتور پمپ به میزان 80 درصد را از دیگر خسارت های باران های سیل آسای چند روز گذشته به بخش کشاورزی گنبد اعلام کرد و گفت: در مجموع 124 میلیارد ریال نیز به این بخش ها آسیب وارد شده است.
به گزارش ایرنا، بارندگی های بسیار شدید در روزهای پایانی سال گذشته ، موجب پرآبی رودخانه های شرق گلستان و سرریز سدهای گلستان و بوستان شد که به ورود سیلاب ناشی از طغیان گرگانرود به حدود یک چهارم از شهر گنبد و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس شد که علاوه بر بخش کشاورزری، آسیب های سنگینی نیز در بقیه بخش ها برجای گذاشت.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و با حدود 165 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های برتر استان و کشور در تولیدات بخش کشاورزی است.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.